Przełomowa decyzja w Premier League. Kluby stracą sponsorów
Od lat trwa wielka dyskusja pomiędzy fanami La Liga a Premier League o tym, która z nich uchodzi za najlepszą ligę świata. Pierwsi zwracają uwagę na osiągnięcia Realu Madryt i FC Barcelony. Drudzy przywołują między innymi argument finansowy i wyrównany poziom rywalizacji. Kluby z dołu tabeli ligi angielskiej mogą śmiało konkurować z czołowymi zespołami innych rozgrywek.
Koniec z reklamami bukmacherów na koszulkach klubów Premier League
Nieodzownym elementem potęgi brytyjskich klubów są prawa telewizyjne oraz wpływy od sponsorów. Przez lata kibice przyzwyczaili się, że na koszulkach klubów widnieją logotypy firm bukmacherskich albo hazardowych. Premier League w porozumieniu z zespołami i przedstawicielami władz postanowiła zakazać dalszej promocji. W oświadczeniu zamieszczonym na oficjalnej stronie internetowej rozgrywek możemy przeczytać, że była to wspólna i jednomyślna decyzja wszystkich stron.
„Kluby Premier League wspólnie zgodziły się dziś wycofać sponsorowanie gier hazardowych z przodu koszulek meczowych klubów, stając się pierwszą ligą sportową w Wielkiej Brytanii, która dobrowolnie podjęła taki środek w celu ograniczenia reklam hazardu. Ogłoszenie nastąpiło po szeroko zakrojonych konsultacjach z udziałem Ligi, jej klubów oraz Departamentu Kultury, Mediów i Sportu w ramach trwającego przeglądu rządowego obecnych przepisów dotyczących hazardu” – napisano w oświadczeniu na stronie internetowej Premier League.
Kluby Premier League muszą zakończyć umowy sponsorskie
Opublikowanie nowego zarządzenia nie oznacza, że kluby nagle muszą zakończyć współpracę z firmami bukmacherskimi. Wiążą je z nimi wieloletnie umowy opiewające na dziesiątki milionów. Premier League chce pomóc im w pokojowym dokończeniu aktualnych kontraktów. W związku z tym przepisy wejdą w życie z końcem sezonu 2025/2026.