Lata doświadczeń Czesława Langa i LANG TEAM, każdego roku owocują rywalizacją na jeszcze wyższym poziomie. Wyścig, która przed nami potrwa od 29 lipca do 4 sierpnia i skupi się na południu Polski. W ciągu 7 dni kolarze przejadą dokładnie 1144 kilometry. Odwiedzą ponad 500 miejscowości.
Data | Etap | Trasa | Długość |
---|---|---|---|
29.07.2017 | I | Kraków – Kraków | 137 km |
30.07.2017 | II | Tarnowskie Góry – Katowice | 146 km |
31.07.2017 | III | Jaworzno – Szczyrk | 161 km |
1.08.2017 | IV | Zawiercie – Zabrze | 235 km |
2.08.2017 | V | Olimp Nagawczyna – Rzeszów | 134 km |
3.08.2017 | VI | Kopalnia soli „Wieliczka” – Zakopane | 199 km |
4.08.2017 | VII | Bukovina Resort – Bukowina Tatrzańska | 132 km |
– W tym roku postanowiliśmy zmienić nieco trasę wyścigu, ale nie mogło na niej zabraknąć chociażby Krakowa, który dla nas jest tak samo ważny jak Paryż dla Tour de France. Będą dwa etapy pagórkowate, jeden typowo sprinterski i cztery górskie. To wyścig, który będzie pasował kolarzom pokroju Rafała Majki czy Vincenzo Nibaliego, dla których im ciężej tym lepiej – podsumowuje trasę Dyrektor Generalny Lang Team, Czesław Lang.
Od tego roku Tour de Pologne zyskuje nowego, potężnego partnera. Zgodnie z dekretem Napoleona – Sponsorem głównym wyścigu został CARREFOUR.
Kontynuując nasze zaangażowanie w największe wydarzenia kolarskie zdecydowaliśmy się w tym roku zostać sponsorem głównym Tour de Pologne! Nasze wsparcie nie jest przypadkowe i doskonale wpisuje się w realizację kampanii Carrefour „Z miłości do Zdrowia”. Od kilku lat kładziemy duży nacisk na projekty związane z promowaniem zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, a także stale rozwijamy asortyment produktów ze „Zdrowej półki Carrefour” – zgodnie z dekretem Napoleona, który stał się synonimem naszego zobowiązania wobec klientów. Warto także dodać, że Grupa Carrefour wspiera od wielu lat największe imprezy kolarskie na świecie, m.in. popularny Tour de France – podkreśla Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.
Podczas 74. Tour de Pologne nie zabraknie imprez towarzyszących. Ostatni dzień wyścigu tradycyjnie zarezerwowany jest dla kolarzy z całej Polski, którzy powalczą w Bukowinie Tatrzańskiej na trasie zawodowego peletonu w Tour de Pologne Amatorów.
Rok 2017 to ważna rocznica dla Nutella Mini Tour de Pologne. Jeden z najpopularniejszych cyklów wyścigów dla dzieci, gdzie swoje wielkie kariery zaczynali Katarzyna Niewiadoma czy Michał Kwiatkowski obchodzi dziesięciolecie. Z tej okazji organizatorzy szykują specjalne niespodzianki.
Uroczysta gala, na której zaprezentowana została trasa Tour de Pologne odbyła się na torze kolarskim w Pruszkowie. Wśród wielu gości Czesława Langa nie zabrakło Ministra Sportu Witolda Bańki, Dyrektora Generalnego Międzynarodowej Unii Kolarskiej Martina Gibbs’a oraz przedstawicieli sponsorów, partnerów, kolarskich gwiazd z dawnych lat oraz mediów.
Sponsorzy poszczególnych klasyfikacjI 74. TOUR DE POLOGNE
- KOSZULKA CARREFOUR (żółta) – lider klasyfikacji generalnej wyścigu
- KOSZULKA TAURON – (magenta) lider klasyfikacji górskiej
- KOSZULKA HYUNDAI – (biała) lider klasyfikacji sprinterskiej
- KOSZULKA LOTTO – (granatowa) lider klasyfikacji najaktywniejszych
- PREMIA LOTOS – najlepszy polski zawodnik w klasyfikacji generalnej.
Najlepszy kolarz 74. Tour de Pologne wyjedzie w Polski nowym samochodem marki Hyundai. To nagroda główna dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej. Zwycięzcy etapów i całego wyścigu wyłonieni zostaną dzięki marce Tissot – oficjalnemu pomiarowi czasu, nowemu partnerowi Tour de Pologne.
Tour de Pologne to także największe media, które relacjonują wyścig. Stawiamy na najlepszych i największych w naszym kraju. Naszymi głównymi partnerami są: Telewizja Polska, Polskie Radio, Onet, Przegląd Sportowy, a od niedawna do tego grona dołączyła największa gazeta codzienna FAKT i jeden z najważniejszych tygodników opinii – WPROST.
W tym roku Tour de Pologne wchodzi do bardzo elitarnego grona wyścigów, które mają najlepszą z możliwych realizacji telewizyjnych. Rywalizacja będzie pokazywana nie tylko z mobilnych kamer na motocyklach ale także ze śmigłowców, które z góry pokażą najważniejsze wydarzenia w peletonie.
To wszystko tworzy niesamowity i niepowtarzalny klimat wyścigu, który według oficjalnych informacji jest jednym z pięciu najchętniej oglądanych wydarzeń kolarskich w sezonie na całym świecie. Na trasie ścigających się zawodników ogląda co roku nawet 3,5 miliona kibiców. Magiczna kombinacja trasy, emocji i kibiców daje im to poczucie, że Tour de Pologne to wyścig, którego nie mogą ominąć w swoim kalendarzu startów.