Sportowy ORLEN – ostatnie dni zapisów do programu dla klubów i akademii
Artykuł sponsorowany

Sportowy ORLEN – ostatnie dni zapisów do programu dla klubów i akademii

Dodano: 
Sportowy ORLEN
Sportowy ORLEN Źródło: Materiały partnera
ORLEN od lat wspiera polski sport, jednak dotychczas działania spółki opierały się przede wszystkim na sponsoringu mistrzów w swoich dyscyplinach. Koncern wyszedł naprzeciw oczekiwaniom społecznym i przygotował program skierowany do klubów i akademii prowadzących regularne zajęcia sportowe z dziećmi i młodzieżą.

Sportowy ORLEN – rekrutacja trwa do końca października!

Zgodnie z założeniami programu Sportowy ORLEN, wsparcie w łącznej wysokości 10 milionów złotych otrzyma przynajmniej sto klubów i akademii sportowych, które mogą wnioskować o środki w kwocie maksymalnie do 100 tysięcy złotych. Celem nadrzędnym nie jest wychowanie wielkich mistrzów, a poprawa dostępności zajęć sportowych dla najmłodszych, których częściej niż na boiskach i podwórkach można aktualnie spotkać przed komputerami. W programie premiowane są podmioty angażujące dzieci obu płci oraz dzieci z niepełnosprawnościami.

Co istotne, wychodząc naprzeciw uwagom mogącym usprawnić realizację programu i poszerzyć grono potencjalnych uczestników (zwłaszcza o kluby bez możliwości wystawiania rachunków i faktur), zaktualizowano założenia programu, dzięki czemu jest on dostępny dla mniejszych podmiotów, np. dla Uczniowskich Klubów Sportowych. Kluby i akademie mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na rozwój swojej działalności – zakup sprzętu, organizację zawodów czy obozów treningowych.

Rekrutacja do programu trwa do końca października 2024. Kto może się zgłaszać? Podstawowymi kryteriami Sportowego ORLEN-u jest prowadzenie zorganizowanej działalności nieprzerwanie od przynajmniej dwóch lat, związanej z prowadzeniem zajęć dla dzieci i młodzieży do 18. roku życia. Ważne jest to, że z rekrutacji wyłączone są kluby jednosekcyjne prowadzące zajęcia wyłącznie piłki nożnej. ORLEN od lat współpracuje ze środowiskiem piłkarskim w Polsce, choćby za pośrednictwem takich programów, jak Piłkarska Przyszłość z ORLEN-em czy Akademia Młodych Orłów, która jest współtworzona wspólnie z Polskim Związkiem Piłki Nożnej.

Sportowy ORLEN

– Zależy nam na wykreowaniu mody na sport wśród najmłodszych. Zdajemy sobie sprawę, że to niełatwe zadanie, dlatego tak ważne jest, aby oprócz wsparcia finansowego włączyć do aktywności także rodziców i opiekunów. Kampania „Sport to szkoła życia” ma ich do tego zachęcić. Polska plasuje się w niechlubnej czołówce krajów Europy pod względem liczby zwolnień z zajęć wychowania fizycznego, co przekłada się na stan zdrowia dzieci i młodzieży. ORLEN chce to zmienić – przyznaje Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu ORLEN.

Złożenie wniosku jest bardzo proste. Wystarczy wejść na stronę www.sportowyorlen.pl i wypełnić odpowiedni formularz. Warto spróbować, zwłaszcza wtedy, kiedy po stronie aspirującej do programu organizacji jest pasja do sportu i chęć rozwoju, mając na uwadze przede wszystkim dobro dzieci i młodzieży.

Anita Włodarczyk, Aleksandra Mirosław i Bartosz Kurek – ambasadorzy programu

Wspomniana kampania „Sport to szkoła życia” pokazuje, jak istotne jest wspieranie sportu, zachęcając jak największą liczbę dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej. Do promocji zostali zaangażowani mistrzowie sportu, których nie trzeba przedstawiać zarówno kibicom w Polsce, jak i na świecie.

Ambasadorką programu została złota medalistka olimpijska we wspinaczce sportowej na czas Aleksandra Mirosław, rekordzistka świata w swojej dyscyplinie. Złota medalistka igrzysk olimpijskich w Paryżu pokazuje, jak ważna jest wiara w swoje umiejętności i konsekwentna praca na treningach.

Kolejną twarzą programu jest Bartosz Kurek, kapitan siatkarskiej reprezentacji Polski, która w ostatnich latach przyniosła naszemu krajowi wiele sukcesów. Biało-Czerwoni zdobyli w Paryżu srebrne medale, a osoba Bartosza Kurka to przykład zawodnika, który w swojej dyscyplinie osiągnął praktycznie wszystko. Kurek nie zapomina skąd się wywodzi i chętnie obok największych aren sportowych, odwiedza szkolne sale gimnastyczne, będąc ogromną motywacją dla młodych adeptek i adeptów siatkówki.

Ambasadorką programu i kampanii społecznej jest również trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem (2012, 2016, 2020) – Anita Włodarczyk. Jedna z najbardziej utytułowanych lekkoatletek w historii swojej dyscypliny swoją postawą pokazuje na każdym kroku, że hasło „Sport to szkoła życia” powinno towarzyszyć wszystkim aspirującym sportowcom.

Sportowy ORLEN

Potrzeba wykreowania mody na sport

Warto pamiętać, że inwestycja w rozwój psychofizyczny dzieci i młodzieży zwróci się w przyszłości wielokrotnie. Efektem tego podejścia nie muszą być koniecznie medale, ale poprawa zdolności fizycznych, parametrów zdrowotnych i kompetencji społecznych dzieci i młodzieży. W końcu sport jest najlepszą szkołą życia.

Źródło: ORLEN S.A.