Program Sportowy ORLEN przyciągnął rekordowe zainteresowanie – do udziału zgłosiło się aż 2375 klubów, fundacji i stowarzyszeń sportowych z całej Polski. Nabór odbywał się od 7 do 31 października poprzez elektroniczny formularz na stronie sportowyorlen.pl. Złożone wnioski były starannie analizowane i oceniane przez specjalnie powołany zespół ekspertów, kierujących się jasnymi i przejrzystymi kryteriami, zgodnymi z zasadami nowej polityki sponsoringowej koncernu.
Dzięki wysokiej jakości zgłoszeń oraz ich liczbie, ORLEN postanowił zwiększyć budżet programu do 12 milionów złotych, co umożliwiło zakwalifikowanie aż 185 klubów z całej Polski. Właśnie ogłoszono wyniki rekrutacji.
Różnorodność i wsparcie
Wśród wybranych klubów znalazły się organizacje promujące aż 32 różne dyscypliny sportowe, w tym zarówno popularne, jak siatkówka, lekkoatletyka czy pływanie, jak i mniej znane, takie jak futbol amerykański czy lacrosse. Kluby będą mogły wykorzystać otrzymane środki na zakup sprzętu sportowego, wynajem obiektów, organizację turniejów i obozów, a także na wynagrodzenie trenerów, fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów.
Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu ORLEN, podkreśliła znaczenie programu:
"Sportowy ORLEN to nasze zobowiązanie do aktywizacji fizycznej dzieci i młodzieży. W ten sposób chcemy tworzyć fundamenty pod przyszłe sukcesy polskiego sportu. Dlatego, biorąc pod uwagę szeroki oddźwięk społeczny i jakość nadesłanych wniosków, postanowiliśmy rozszerzyć grono beneficjentów."
Kampania społeczna i wsparcie sportowców
Naborowi towarzyszyła kampania społeczna „Sport to szkoła życia”, której celem było podkreślenie znaczenia aktywności fizycznej w rozwoju dzieci i młodzieży. Ambasadorami akcji byli znani sportowcy współpracujący z ORLENEM: Aleksandra Mirosław, mistrzyni olimpijska i rekordzistka świata we wspinaczce sportowej; Anita Włodarczyk, trzykrotna mistrzyni olimpijska w rzucie młotem; oraz Bartosz Kurek, kapitan reprezentacji Polski w siatkówce. Kampanię wspierały także spoty telewizyjne, w których wystąpiły dzieci uprawiające sport: Nadzieja, Dima i Franek.
Perspektywy na przyszłość
Program Sportowy ORLEN to jeden z filarów Akademii Sportu ORLEN – kompleksowej inicjatywy koncernu, której celem jest promowanie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży.
ORLEN nie ogranicza się jednak wyłącznie do tego projektu. Jest również partnerem strategicznym programu Aktywna Szkoła, realizowanego we współpracy z Ministerstwem Sportu i Turystyki, oraz inicjatorem innych projektów, takich jak Piłkarska Przyszłość z ORLENEM.
Dzięki tym działaniom blisko 26 tysięcy młodych sportowców będzie mogło rozwijać swoje pasje i umiejętności, a ORLEN po raz kolejny potwierdza swoje zaangażowanie w tworzenie fundamentów dla przyszłych sukcesów polskiego sportu.