Do członków Klubu Kibica trafi po kilka tysięcy wejściówek na mecze biało-czerwonych w fazie grupowej. W przypadku awansu do ćwierćfinału drużyny trenera Franciszka Smudy liczba ta będzie zwiększona o pulę biletów na konkretny mecz fazy pucharowej. - Na stronie UEFA.com kibice będą mogli kupić bilety na mecze swoich ulubionych drużyn. Utworzonych zostanie 16 portali biletowych, osobny dla każdej reprezentacji. Jeśli zgłoszeń będzie więcej niż biletów, to wtedy może zostać podjęta decyzja o losowaniu biletów, które przeprowadzi już UEFA. W sprzedaży będą dostępne jedynie bilety na indywidualne mecze, a jedna osoba będzie mogła aplikować o maksymalnie dwie wejściówki - wyjaśnił rzecznik Lokalnego Komitetu Organizacyjnego EURO 2012 Polska Juliusz Głuski.
Chcesz kupić bilet? Zapłać składkę
Zamówienie można składać od 12 grudnia 2011 do 29 lutego przyszłego roku. Każdy chętny będzie mógł złożyć aplikację na maksymalnie dwa bilety. Przeznaczony dla kibiców reprezentacji Polski portal sprzedaż obwarowany jest zastrzeżeniem, że o bilety aplikować mogą wyłącznie członkowie Klubu Kibica RP, którzy otrzymają od PZPN dane do logowania. Hasło przekazywane będzie jedynie osobom posiadającym aktywną Kartę Klubu Kibica i opłacone składki (32 złote za trzy lata). Powstały w lipcu tego roku Klub Kibica RP zrzesza obecnie około 25 tysięcy członków.
1,4 mln. biletów - 12 milionów chętnych
Bilety trafią do szczęśliwców od sześciu do czterech tygodni przed rozpoczęciem turnieju. Najtańszy bilet na mecz otwarcia w Warszawie w puli, która trafi do sprzedaży 12 grudnia, będzie kosztował 180 zł. Najtańsze bilety na dwa pozostałe mecze grupowe będzie można kupić za 120 zł. Koszt najtańszej wejściówki na mecz finałowy to 200 zł, a najdroższy bilet na finał będzie kosztował 2,4 tys. zł. Przed poprzednimi ME - w 2008 roku w Austrii i Szwajcarii - PZPN jako federacja, której reprezentacja uczestniczy w turnieju, otrzymał od UEFA ponad 21 742 bilety na fazę grupową. Stadiony, na których mieli grać biało-czerwoni, były jednak mniejsze niż w Polsce. Do publicznej sprzedaży trafiło 36 procent, resztę związek rozdzielił wśród działaczy, sponsorów czy okręgowych ZPN.
Na Euro 2012 UEFA przygotowała łącznie 1,4 mln biletów. 41 procent z tej sumy, czyli około 575 tysięcy, znalazło nabywców wiosną tego roku w drodze losowania. Liczba zgłoszeń wyniosła 12 149 425, a aplikacje pochodziły z 206 krajów.PAP, arb