Na Euro 2012 będzie więcej biletów

Na Euro 2012 będzie więcej biletów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Logo Euro 2012, fot. Wikipedia
Zarząd PZPN przekaże do sprzedaży 8 694 bilety na mecze biało-czerwonych w piłkarskich mistrzostwach Europy 2012. To o 867 wejściówek więcej niż na turniej Euro sprzed czterech lat, który odbył się w Austrii i Szwajcarii.
Przed czterema laty władze Polskiego Związku Piłki Nożnej dysponowały 21 742 biletami na spotkania z udziałem reprezentacji kraju. Na tegoroczne Euro piłkarska centrala ma 22 881 wejściówek. Zgodnie z  przewidywaniami do sprzedaży nie trafi nawet połowa z tej puli, bo 38 procent (blisko 8,7 tys.). To jednak o 867 wejściówek więcej niż cztery lata temu; wówczas PZPN przekazał 36 procent (7 827). Podział reszty biletów procentowo pozostaje niemal identyczny jak cztery lata temu, m.in. 19 procent przekazane będzie sponsorom (4130 w  2008 r. i 4347 w 2012 r.). Taki sam odsetek (19 procent) pozostaje w  przypadku środowisk lokalnych (regionalne związki piłki nożnej).

Identyczne proporcje w stosunku do turnieju w Austrii i Szwajcarii zachowane zostały przy rodzinie PZPN i gościach VIP - po 8 procent (1739 w 2008 r. i 1830 w 2012 r.). Z pięciu do czterech procent zmniejszona została pula dla klubów ekstraklasy i pierwszej ligi (1 087 w 2008 r. i  915 w 2012 r.). Takie same proporcje zachowano w kategorii "Polonia zagraniczna i inne".

Przed poprzednimi ME w 2008 roku w Austrii i Szwajcarii PZPN jako federacja, której reprezentacja uczestniczy w turnieju, otrzymał od  UEFA 21 742 bilety na fazę grupową. Stadiony, na których mieli grać biało-czerwoni, były jednak mniejsze niż w Polsce. Na Euro 2012 UEFA przygotowała łącznie 1,4 mln biletów. 41 procent z  tej sumy, czyli około 575 tysięcy, znalazło nabywców wiosną poprzedniego roku w drodze losowania. Liczba zgłoszeń wyniosła 12 149 425, a  aplikacje pochodziły z 206 krajów.

Do federacji, których reprezentacje zagrają na boiskach Polski i  Ukrainy, trafi 31 proc. ogólnej liczby wejściówek, czyli ok. 450 tys. Resztę UEFA podzieli wśród sponsorów, zaproszonych gości i nabywców pakietów biznesowych.

ja, PAP