Zawodnicy drużyn futbolowych Broncos i Seahawks nie są jedynymi, którzy w napięciu czekają na niedzielne Super Bowl. Ręce zacierają i sprzedawcy, i konsumenci - przed finałem NFL odbędzie się prawdziwy festiwal zakupów.
Według Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych, niedzielne zawody ma zamiar obejrzeć 181 milionów Amerykanów. By przygotować się do transmisji, wydadzą 12,3 miliarda dolarów. To średnio 68,27 dol. na każdą z tych osób. Oznacza to, że przeciętny widz Super Bowl wyda o 27 centów mniej niż w zeszłym roku.
Pozostając przy statystykach: widzowie w wieku 18-24 lata wydadzą średnio po 93 dolary, a fani futbolu pomiędzy 25. a 34. rokiem życia przeciętnie po ponad sto dolarów. Większość wydatków zostanie przeznaczona na przekąski i napoje. 77 proc. ankietowanych przyznaje, że przed finałem planuje poważne zakupy w działach z żywnością.
Będą jednak i tacy, którzy specjalnie na Super Bowl kupią nowy telewizor. Szacuje się, że zaraz przed tym wydarzeniem Amerykanie kupią 7,7 mln odbiorników. Kolejną pozycją na liście zakupów są stroje i gadżety w barwach klubowych.
Zaś okrągłe 10 milionów Amerykanów wyda pieniądze w barach i restauracjach, w których wspólnie ze znajomymi planują obejrzeć mecz finałowy.
sjk, CNN Newsource/x-news