Miliardy dolarów na czapeczki, przekąski i TV, czyli Super Bowl

Miliardy dolarów na czapeczki, przekąski i TV, czyli Super Bowl

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zawodnicy drużyn futbolowych Broncos i Seahawks nie są jedynymi, którzy w napięciu czekają na niedzielne Super Bowl. Ręce zacierają i sprzedawcy, i konsumenci - przed finałem NFL odbędzie się prawdziwy festiwal zakupów.
Miliardy dolarów na czapeczki, przekąski i TV, czyli SuperBowl

Według Krajowej Federacji Sprzedawców Detalicznych, niedzielne zawody ma zamiar obejrzeć 181 milionów Amerykanów. By przygotować się do transmisji, wydadzą 12,3 miliarda dolarów. To średnio 68,27 dol. na każdą z tych osób. Oznacza to, że przeciętny widz Super Bowl wyda o 27 centów mniej niż w zeszłym roku.

Pozostając przy statystykach: widzowie w wieku 18-24 lata wydadzą średnio po 93 dolary, a fani futbolu pomiędzy 25. a 34. rokiem życia przeciętnie po ponad sto dolarów. Większość wydatków zostanie przeznaczona na przekąski i napoje. 77 proc. ankietowanych przyznaje, że przed finałem planuje poważne zakupy w działach z żywnością.

Będą jednak i tacy, którzy specjalnie na Super Bowl kupią nowy telewizor. Szacuje się, że zaraz przed tym wydarzeniem Amerykanie kupią 7,7 mln odbiorników. Kolejną pozycją na liście zakupów są stroje i gadżety w barwach klubowych.

Zaś okrągłe 10 milionów Amerykanów wyda pieniądze w barach i restauracjach, w których wspólnie ze znajomymi planują obejrzeć mecz finałowy.

sjk, CNN Newsource/x-news