Gra o dużą kasę

Gra o dużą kasę

Dodano:   /  Zmieniono: 
Nieważne, czy na pudle, czy bez medalu. Sponsorowanie sportu stało się dla polskich przedsiębiorców bronią, dzięki której mogą zawładnąć umysłem i portfelem klienta.

Efekt kontraktu Red Bulla z Adamem Małyszem? Co drugi Polak kojarzy tę markę ze skokami narciarskimi. Po meczach reprezentacji Polski kupony odcina Bogdan Wiciński. Prezes fimy Manta, producenta elektroniki z Warszawy, od lat wydaje krocie na reprezentację Polski w piłce nożnej. Dzięki futbolowi międzynarodowy sukces odniosła też firma Mikołaja Placka z Nowego Sącza. Po tym, jak jego Oknoplast został sponsorem takich drużyn jak Inter Mediolan, Borussia Dortmund czy Olympique Lyon, łatwiej było mu zadomowić się na hermetycznych rynkach Włoch, Niemiec czy Francji. Biedronka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, po tym jak podczas Euro 2012 wyemitowała tysiące reklam z Kubą Błaszczykowskim.

W 2013 r. telewizyjna wartość sponsoringu sportowego wyniosła nieco ponad 3,8 mld zł. To nowy rekord na rynku. Najbardziej medialne dyscypliny to piłka nożna, siatkówka oraz żużel. Rynek rośnie z każdym rokiem, bo sponsoring sportu to dziś jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do klienta.

PRZYCIĄGANIE WIDZA

Więcej możesz przeczytać w 5/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.