Bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN w tourze po Polsce. To nie lada gratka dla kibiców Formuły 1
Formuła 1 od lat przykuwa uwagę kibiców na całym świecie, a odkąd sukcesy w tej dyscyplinie zaczął odnosić Robert Kubica, również w Polsce. Nie dziwi więc zainteresowanie wyścigami z udziałem światowej czołówki oraz bolidami, w których przychodzi im startować. To właśnie dla takich fanów nie lada gratkę przygotował PKN ORLEN, dla którego zaangażowanie w Formułę 1 oraz wsparcie dla Roberta Kubicy stanowi strategiczny projekt sponsoringowy.
Tour bolidu Alfa Romeo F1 Team ORLEN
W ramach tegorocznego touru fani sportów motoryzacyjnych mogą obejrzeć z bliska bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN. To właśnie pojazdem C42 ścigają się obecnie wspomniany wcześniej Robert Kubica oraz Chińczyk Guanyu Zhou i Fin Valtteri Bottas.
Trasa bolidu Alfa Romeo F1 Team ORLEN rozpoczęła się 5 lipca w Szczecinie. Następnie pojazd można było podziwiać w Mielnie, Kosakowie, Białymstoku, Mrągowie i Płocku. Od 10 sierpnia bolid gości przy ulicy Przybyszewskiego 327 w Łodzi, skąd po kilku dniach przeniesie się do Lublina.
W sierpniu i we wrześniu bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN będzie można zobaczyć:
- 10-14.08 – Łódź, ul. Przybyszewskiego 327
- 16-19.08 – Lublin, ul. Głęboka 32
- 21-26.08 – Kraków, al. Daszyńskiego 33
- 28-31.08 – Nowy Targ, ul. Krakowska 2
- 2-6.09 – Katowice, al. Murckowska 22
- 8-11.09 – Jelenia Góra, ul. Spółdzielcza 40
PKN Orlen angażuje się w Formułę 1
Tego typu kampanie z wykorzystaniem marki ORLEN oraz wizerunku popularnych kierowców na czele z Robertem Kubicą, stanowią istotne wsparcie inicjatyw biznesowych. Wiąże się to z faktem, że ORLEN działa na międzynarodowym rynku, a jego produkty dostępne są w ponad 90 państwach na sześciu kontynentach.
To z kolei oznacza, że koncern musi stawiać na efektywny marketing, a Formuła 1, jako jedna z najpopularniejszych dyscyplin sportu na świecie, gwarantuje globalne zasięgi. Tylko w sezonie 2021 wyścigi obejrzało ponad 1,55 mld osób, a ekwiwalent reklamowy związany z ekspozycją marki ORLEN wynikającej z jej zaangażowania w zespół Formuły 1 wyniósł aż 648 mln zł. To ponad 200 mln zł więcej niż w 2020 roku.
Współpraca z Alfa Romeo Racing Team i Robertem Kubicą
Przypomnijmy, w sezonie 2022 PKN ORLEN kontynuuje współpracę jako sponsor tytularny z zespołem Alfa Romeo Racing Team. Z racji, że rywalizację w ramach Formuły 1 transmituje aż 99 stacji telewizyjnych, łączna widownia, jak wynika z badań przeprowadzonych przez pracownię Nielsen, sięga aż 400 mln widzów. To sprawia, że wzrasta globalna rozpoznawalność koncernu, który działa aktywnie we wszystkich obszarach, również planując inicjatywy marketingowe i sponsoringowe.
W ramach wspomnianej współpracy koncern wspiera Roberta Kubicę, a działania podejmowane razem z utytułowanym kierowcą mają charakter wielopłaszczyznowy. Sportowiec angażował się m.in. w akcję #DobryKierowca zachęcającą do bezpiecznej oraz odpowiedzialnej jazdy czy kampanię promującą ORLEN Paczkę.