Bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN w tourze po Polsce. To nie lada gratka dla kibiców Formuły 1
Artykuł sponsorowany

Bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN w tourze po Polsce. To nie lada gratka dla kibiców Formuły 1

Bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN
Bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN Źródło: Materiały prasowe
Na początku lipca rozpoczął się tour bolidu Alfa Romeo F1 Team ORLEN po Polsce, który potrwa do niemal połowy września. To nie lada okazja dla miłośników Formuły 1, którzy mogą zobaczyć z bliska model pojazdu, którym ścigają się kierowcy wspomnianego zespołu.

Formuła 1 od lat przykuwa uwagę kibiców na całym świecie, a odkąd sukcesy w tej dyscyplinie zaczął odnosić Robert Kubica, również w Polsce. Nie dziwi więc zainteresowanie wyścigami z udziałem światowej czołówki oraz bolidami, w których przychodzi im startować. To właśnie dla takich fanów nie lada gratkę przygotował PKN ORLEN, dla którego zaangażowanie w Formułę 1 oraz wsparcie dla Roberta Kubicy stanowi strategiczny projekt sponsoringowy.

Tour bolidu Alfa Romeo F1 Team ORLEN

W ramach tegorocznego touru fani sportów motoryzacyjnych mogą obejrzeć z bliska bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN. To właśnie pojazdem C42 ścigają się obecnie wspomniany wcześniej Robert Kubica oraz Chińczyk Guanyu Zhou i Fin Valtteri Bottas.

Trasa bolidu Alfa Romeo F1 Team ORLEN rozpoczęła się 5 lipca w Szczecinie. Następnie pojazd można było podziwiać w Mielnie, Kosakowie, Białymstoku, Mrągowie i Płocku. Od 10 sierpnia bolid gości przy ulicy Przybyszewskiego 327 w Łodzi, skąd po kilku dniach przeniesie się do Lublina.

W sierpniu i we wrześniu bolid Alfa Romeo F1 Team ORLEN będzie można zobaczyć:

  • 10-14.08 – Łódź, ul. Przybyszewskiego 327
  • 16-19.08 – Lublin, ul. Głęboka 32
  • 21-26.08 – Kraków, al. Daszyńskiego 33
  • 28-31.08 – Nowy Targ, ul. Krakowska 2 
  • 2-6.09 – Katowice, al. Murckowska 22
  • 8-11.09 – Jelenia Góra, ul. Spółdzielcza 40

PKN Orlen angażuje się w Formułę 1 

Tego typu kampanie z wykorzystaniem marki ORLEN oraz wizerunku popularnych kierowców na czele z Robertem Kubicą, stanowią istotne wsparcie inicjatyw biznesowych. Wiąże się to z faktem, że ORLEN działa na międzynarodowym rynku, a jego produkty dostępne są w ponad 90 państwach na sześciu kontynentach.

To z kolei oznacza, że koncern musi stawiać na efektywny marketing, a Formuła 1, jako jedna z najpopularniejszych dyscyplin sportu na świecie, gwarantuje globalne zasięgi. Tylko w sezonie 2021 wyścigi obejrzało ponad 1,55 mld osób, a ekwiwalent reklamowy związany z ekspozycją marki ORLEN wynikającej z jej zaangażowania w zespół Formuły 1 wyniósł aż 648 mln zł. To ponad 200 mln zł więcej niż w 2020 roku.

Współpraca z Alfa Romeo Racing Team i Robertem Kubicą

Przypomnijmy, w sezonie 2022 PKN ORLEN kontynuuje współpracę jako sponsor tytularny z zespołem Alfa Romeo Racing Team. Z racji, że rywalizację w ramach Formuły 1 transmituje aż 99 stacji telewizyjnych, łączna widownia, jak wynika z badań przeprowadzonych przez pracownię Nielsen, sięga aż 400 mln widzów. To sprawia, że wzrasta globalna rozpoznawalność koncernu, który działa aktywnie we wszystkich obszarach, również planując inicjatywy marketingowe i sponsoringowe.

W ramach wspomnianej współpracy koncern wspiera Roberta Kubicę, a działania podejmowane razem z utytułowanym kierowcą mają charakter wielopłaszczyznowy. Sportowiec angażował się m.in. w akcję #DobryKierowca zachęcającą do bezpiecznej oraz odpowiedzialnej jazdy czy kampanię promującą ORLEN Paczkę.