Polska Organizacja Turystyczna spodziewa się poważnego wzrostu liczby turystów ze Skandynawii latem - głównie z powodu Euro 2012. W związku z tym POT była głównym sponsorem imprezy otwarcia i dnia dla publiczności największych skandynawskich targów turystycznych TUR w Goeteborgu. - Mieliśmy do wyboru wiele plakatów tematycznych związanych z Euro 2012, lecz plansze z wizerunkiem żubra z piłką na rogach okazały się strzałem w dziesiątkę. Wywołały ogromne zainteresowanie wśród Szwedów, którzy są bardzo przywiązani do przyrody. Można powiedzieć, że właśnie nasz piłkarski żubr przyciągnął większość z 36 tysięcy zwiedzających targi do polskich stoisk - przekonywała dyrektor POT w Sztokholmie Małgorzata Hudyma.
Hudyma wyjaśniła, że tematem przewodnim targów było Euro 2012 jako jeden z powodów do odwiedzenia Polski. - W roku ubiegłym nasz kraj odwiedziło 150 tysięcy Szwedów. W tym roku liczymy na poważny wzrost, a z okazji mistrzostw 30 tysięcy turystów wybiera się do Polski tylko w okresie letnim - wyliczała. POT widzi również potencjał turystyczny w innych krajach skandynawskich, zwłaszcza w Danii, która podobnie jak Szwecja wystąpi na Euro 2012, oraz w Norwegii, gdzie zainteresowanie turniejem wydaje się być bardzo duże - mimo, że reprezentacja Norwegii nie zakwalifikowała się do mistrzostw.
- Na lotnisku w Kopenhadze we współpracy z jednym ze sponsorów ME, duńskim browarem Carlsberg, wybudujemy minimiasteczko kibica z informacjami o meczach i jak na nie dojechać. Poza tym będziemy promować Kołobrzeg, gdzie swoją bazę będą mieć duńscy piłkarze. Według naszych informacji w lecie można się spodziewać w Polsce również wielu Norwegów, którzy zapowiadają masowy przyjazd do Polski, aby przeżyć mistrzostwa z bliska, choć ich drużyna nie wystąpi - przekonywała Hudyma.
PAP, arb