- Po przebudowie ten dworzec jest bezpieczniejszy i bardziej funkcjonalny - powiedział kierownik budowy Wojciech Szpotowicz. Wyjaśnił, że dzięki przeszkleniu elewacji i zmianie oświetlenia w budynku jest jaśniej i bardziej przestronnie. Hala dworca została podzielona na części dzienną i całodobową, która będzie otwarta dla pasażerów cały czas. Budynek zyskał też nową klimatyzację i system monitoringu - na dworcu zamontowano ok. 100 kamer. Po remoncie Wschodni ma też windy, wcześniej ich nie było; ścieżki dla niewidomych, salonik dla pasażerów pierwszej klasy PKP Intercity. W czasie remontu odnowiono również podziemia dworca - wcześniej nie były one dostępne dla pasażerów, teraz kolejarze planują wynająć tę powierzchnię, by można było tam uruchomić np. sklep.
Jak poinformował rzecznik Grupy PKP Łukasz Kurpiewski, w budynku dworca trwają ostatnie prace wykończeniowe. Dobiega końca montaż szklanej ściany wydzielającej całodobową część dworca i montaż opraw oświetleniowych w hali głównej. Pierwsze odbiory techniczne już się zaczęły. W tym tygodniu wykonawca będzie przekazywał pomieszczenia najemcom, by mogli je zaaranżować według swoich planów. Koszt modernizacji dworca Warszawa Wschodnia to prawie 60 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa i środków własnych PKP SA. Wykonawcą prac jest firma Strabag.
ja, PAP