Podczas UEFA Euro 2012 pociągi będą kursować cztery godziny przed oraz trzy godziny po każdym spotkaniu. Składy złożone z dziewięciu wagonów mają odjeżdżać z Gdańska Głównego co 12 minut i bez zatrzymywania trasę pięciu kilometrów pokonają w niespełna sześć minut. Jednorazowo każdym pociągiem, który na tym odcinku rozwija prędkość 80 km na godz., będzie mogło pojechać 1500 osób.
Ze względu na rozgrywane w Gdańsku piłkarskie mistrzostwa Europy postanowiono zmodernizować starą kolejową linię (po raz ostatni pociąg przejechał nią w 2005 roku) i zbudować położony tuż przy PGE Arenie Gdańsk nowy przystanek Gdańsk - Stadion Expo. - Na tę inwestycję wydano ponad osiem milionów złotych. W infrastrukturę torową trzeba było zainwestować 6,1 miliona złotych, natomiast przystanek kosztował 2,1 miliona. W tym ostatnim wydatku z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. partycypowało miasto Gdańsk, które dołożyło milion złotych - wyjaśnił zastępca dyrektora ds. technicznych PKP PLK Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni Leszek Lewiński. - Dzięki temu Szybka Kolej Miejska wróciła na swoje historyczne tory. 4 marca 1951 roku pierwszy skład SKM wyjechał właśnie na tę trasę, a dopiero później zaczął obsługiwać linię Gdańsk - Sopot - Gdynia. Nie ma lepszego i szybszego środka transportu, dzięki któremu można dotrzeć z Gdańska Głównego na stadion. Samochodem w godzinach szczytu pokonanie tego odcinka może zająć nawet godzinę, tymczasem my dotarliśmy w niespełna sześć minut, a można nawet krócej - dodał dyrektor ds. przewozów Szybkiej Kolei Miejskiej Bartłomiej Buczek, który razem z przedstawicielami mediów pojechał nowo otwartą linią na PGE Arenę Gdańsk.
PAP, arb