„Polski” zespół w Formule 1. Scuderia AlphaTauri ze wsparciem PKN Orlen
Artykuł sponsorowany

„Polski” zespół w Formule 1. Scuderia AlphaTauri ze wsparciem PKN Orlen

Formuła 1, Scuderia, AlphaTauri. Bahrajn 2023
Formuła 1, Scuderia, AlphaTauri. Bahrajn 2023
PKN Orlen w 2023 roku pozostaje w padoku Formuły 1. Po 3 latach współpracy z zespołem Saubera, polski koncern rozpoczyna współpracę z włoskim zespołem Scuderia AlphaTauri.

Scuderia AlphaTauri to siostrzany zespół zwycięskiego teamu z 2022 roku czyli Red Bulla. Włoski zespół mający siedzibę w miejscowości Faenza to kuźnia młodych talentów, w której swoje pierwsze kroki w Formule 1 stawiali przyszli czempioni. W poprzednich latach, gdy zespół występował jeszcze pod nazwą Scuderia Toro Rosso, swoje wielkie kariery zaczynali między innymi wielokrotni mistrzowie świata: Sebastian Vettel czy Max Verstappen, którzy na swoim koncie mają razem 88 wygranych wyścigów Grand Prix oraz sześć tytułów mistrzowskich.

Tegoroczny skład włoskiego teamu tworzą Japończyk Yuki Tsunod, który kontynuuje współpracę z rodziną Red Bulla a partnerować mu będzie Holender Nyck de Vries, zastępujący w tej roli Pierra Gasly’egu reprezentującego team AlphaTauri w 2022 roku.

Zespół ujawnił swoje nowe barwy na sezon 2023 Formuły 1 podczas nowojorskiego tygodnia mody. Dzięki współpracy z PKN ORLEN na bolidzie znalazło się więcej czerwieni a logotyp polskiego koncernu eksponowany jest na nosie bolidu, tylnym skrzydle, deflektorach, obręczy halo, lusterkach. Logotyp PKN ORLEN widnieje także na kombinezonach oraz ubraniach kierowców i mechaników. Dodatkowo znajdzie się w padoku oraz ściankach mediowych, a kierowcy wezmą udział w kampaniach reklamowych realizowanych przez PKN ORLEN. Nowa umowa przewiduje także objęcie sponsoringiem tytularnym zespołu Scuderia AlphaTauri Esports.

Formuła 1, Scuderia, AlphaTauri. Bahrajn 2023/

Polski koncern obecny na całym świecie

To już piąty kolejny rok największej polskiej firmy w padoku królowej motorsportu. Popularność Formuły 1 w ostatnich latach dynamicznie wzrosła. W poprzednim sezonie wyścigi Grand Prix śledziło w telewizji 445 mln widzów, a liczba obserwujących zmagania najlepszych kierowców na świecie z trybun w trakcie weekendów wyścigowych przekroczyła 5 mln. W 2021 roku oglądalność materiałów wideo na oficjalnych kontach Formuły 1 – na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, TikToku, Snapchacie i Twitchu – wzrosła o 50 proc. i sięgnęła pułapu 7 miliardów odsłon, natomiast poziom zaangażowania fanów w mediach społecznościowych wyniósł 1,5 miliarda, co przełożyło się na wzrost aż o 74 proc. rok do roku.

Ze względu na swój potencjał Formuła 1 stała się dla Grupy ORLEN efektywnym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych na wszystkich rynkach, na których zlokalizowane są stacje paliw koncernu. Wizerunek kierowców sponsorowanego zespołu był w ostatnich latach wykorzystywany w działaniach wspierających rebranding stacji w Czechach i Niemczech, a także w licznych działaniach promujących produkty Stop Cafe, paliwa VERVA czy program flotowy BIZNESTANK. Wspólne działania komunikacyjne, takie jak tour promocyjny bolidu F1, zwiększały rozpoznawalność marki ORLEN poza granicami kraju. W Czechach sięga ona już 40 proc.

AlphaTauri w akcji

Kibice po raz pierwszy mieli okazję zobaczyć bolid Scuderia AlphaTauri w barwach PKN ORLEN podczas przedsezonowych testów w Bahrajnie. Obaj stali kierowcy zespołu mogli sprawdzić nowy bolid oznaczony symbolem AT04 w dniach 23 – 25 lutego. Nyck de Vries, nowy kierowcy stajni przejechał 85 okrążeń w czwartek po południu, 74 kolejnych okrążeń w piątek po południu, by zakończyć testy w sobotę rano, kiedy pokonał 87 produktywnych kółek.

Formuła 1, Scuderia, AlphaTauri. Bahrajn 2023

Oto co powiedział holenderski kierowca po testach:

Za nami ostatni dzień testów i jestem bardzo zadowolony z tego, jak wszystko poszło, Przejechaliśmy wiele okrążeń i odhaczyliśmy wszystko, co mieliśmy do zrobienia. Przez te trzy dni testów dowiedzieliśmy się wiele o naszym pakiecie i zebrane informacje pomogą nam poskładać to w całość na przyszły tydzień. W środku stawki jest bardzo ciasno, więc miejmy nadzieję, że zmaksymalizujemy nasz potencjał i sięgniemy po dobry wynik w pierwszym wyścigu sezonu.

Drugi z reprezentantów stajni z Faenzy Yuki Tsunoda na koniec jazd testowych przejechał z kolei 79 okrążeń, czas który wykręcił – 1:31:261 pozwolił mu na zajęcie 6 miejsca na koniec ostatniego dnia testów.

Cele włoskiego teamu

Szefowie włoskiego teamu w trakcie przedsezonowych konferencji podkreślają intensywne podejście do modernizacji samochodu oraz stałe prace nad pakietem aerodynamicznym. Szef zespołu Franz Tost wskazuje, że zespół chce być szóstą siłą w tegorocznej stawce:

Wszystko zależy od tego, jak konkurencyjny jest samochód. Myślę, że nasi inżynierowie wykonali dobrą pracę podczas zimowych miesięcy, kiedy przyjrzymy się danym. Teraz musimy to udowodnić na torze.

Dodatkowo Austriak podkreśla jak duże znaczenie dla jego teamu ma rozpoczęcie współpracy z PKN ORLEN.

Szczególnie ważne jest dla nas rozpocząć sezon z nowym partnerem podobnym do Scuderia Alpha Tauri, jakim jest PKN Orlen. Jest to jedna z wiodących firm naftowych i gazowych w Europie Środkowej, a ich progresywne i zrównoważone podejście, jest zgodne z naszymi wartościami, jakimi kierujemy się w zespole. Nie mogę się doczekać naszej współpracy oraz jak będzie się rozwijała w kolejnych latach.

Pierwszy wyścig sezonu 2023 składającego się z rekordowych 23 rund odbył się w niedzielę, 5 marca w Bahrajnie. Zawodnicy Scuderia AlphaTauri byli bardzo bliscy zdobycia punktów za lokatę w czołowej dziesiątce, jednak na skutek zbyt niskiej prędkości na prostych zawodnicy zajęli odpowiednio jedenaste i czternaste miejsce. Kolejną okazją na zdobycie punktów będzie wyścig w Arabii Saudyjskiej, rozgrywany w dniach 17 – 19 marca.