Kajetan Kajetanowicz, lider Mistrzostw Świata staje do walki o zwycięstwo w Rajdzie Estonii!
Artykuł sponsorowany

Kajetan Kajetanowicz, lider Mistrzostw Świata staje do walki o zwycięstwo w Rajdzie Estonii!

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak
Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak Źródło:Kajto.pl
Nie opadł jeszcze kurz po Rajdzie Safari, w którym załoga Kajetan Kajetanowicz wraz z pilotem Maćkiem Szczepaniakiem odnieśli spektakularne zwycięstwo, a już w najbliższy czwartek najlepsza polska załoga rajdowa zamelduje się na starcie kolejnej rundy Mistrzostw Świata – Rajdzie Estonii.

Rajd Estonii to jeden najszybszych i najbardziej widowiskowych rajdów w kalendarzu WRC. Kierowca LOTOS Rally Team na trasach obleganych przez tysiące żywiołowo reagujących, zakochanych w rajdach kibiców, powalczy o utrzymanie fotela lidera kategorii WRC 2! Kajetanowicz zna przepis na walkę o jak najwyższe pozycje w tych zawodach. Stawał na podium Rajdu Estonii zarówno, gdy walczył w cyklu Mistrzostw Europy (lata 2015 i 2016) oraz w 2021 roku, gdy zawody były już rundą Mistrzostw Świata.

Kajto lideruje w kategorii WRC 2 dzięki fenomenalnej passie. W każdym rajdzie, w którym startował w tym roku zajął miejsce na podium. Najpierw Polacy zajęli drugie miejsce w Rajdzie Chorwacji, następnie świętowali kolejne podium w Portugalii, po czym spełnili swoje wielkie sportowe marzenia wygrywając Rajd Safari w kategorii WRC 2.

Ultraszybkie odcinki

Rajd Estonii, rozgrywany w okolicach miast Tartu i Otepaa będzie po raz trzeci gościł najszybszych kierowców na świecie jako runda Mistrzostw Świata. Bardzo pozytywne opinie zebrane od ekip startujących w latach 2020 i 2021 pozwoliły organizatorom na podpisanie kontraktu na organizacje rundy także w 2022 roku.

Rywalizacja rozpocznie się w czwartkowy wieczór 14 lipca, gdy zawodnicy staną na starcie superoesu ERM [1,66 km], poprowadzonym ulicami Tartu. Wcześniej, w czwartkowy poranek zaplanowany został odcinek testowy Abissaare [6,23 km].

Wielkie prędkości i dalekie skoki będziemy mogli oglądać od piątku, gdy zaplanowano osiem oesów. Załogi dwukrotnie będą się musiały zmierzyć z próbami: Peipsiaare [24,35 km], Mustvee [17,09 km], Raanitsa [21,45 km] oraz Vastsemoisa [6,70 km].

Podobnie wygląda program sobotniej części. Po dwóch przejazdach odcinków: Elva [11,73 km], Maekula [10,27 km], Otepaa [17,08 km] i Neeruti [7,79 km] przyjdzie pora na powtórkę superoesu ERM.

Ostatni dzień rywalizacji tworzyć będzie sześć prób: Raadi (6,58 km), Kanepi (16,48 km) i Kambja (15,95 km). Ten ostatni posłuży jako dodatkowo punktowany Power Stage. Podobnie jak w Rajdzie Portugalii na zawodników czeka dodatkowe utrudnienie – pomiędzy obiema pętlami rajdu nie będzie dostępnego serwisu.

Łącznie na zawodników czekają 24 odcinki specjalne, których łączna długość przekracza 314 kilometrów.

Mocna stawka zawodników

Teemu Suninen, Andreas Mikkelsen, Hayden Paddon - to nazwiska, które zna każdy kibic rajdowy, przez wiele lat startowali w fabrycznych zespołach królewskiej klasy WRC. To także rywale, z którymi zmierzy się załoga LOTOS Rally Team w Rajdzie Estonii w kategorii WRC 2. Oprócz wyżej wymienionych na liście startowej pojawią się zawsze szybcy na szutrowych nawierzchniach Finowie: Emil Lindholm i Jari Huttunen. Oczy kibiców powinny być także zwrócone na lokalnego asa Egona Kaura – estońskiego kierowcę świetnie znającego charakterystykę swoich domowych oesów. Drugą polską załogą, która powalczy o jak najlepsze lokaty będą Mistrzowie Polski z 2021 roku - Mikołaj Marczyk wraz z Szymonem Gospodarczykiem. Łącznie o zwycięstwo w WRC 2 powalczy dziewiętnaście załóg.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak

Oto co powiedział Kajetan Kajetanowicz przygotowując się do rywalizacji w Estonii:

„- Z legendarnych tras Rajdu Safari przenosimy się do krainy przepięknych jezior i rozległych lasów, ale przede wszystkim świątyni prędkości i dalekich skoków. Przed nami Rajd Estonii, w którym mam już pewne doświadczenie i dobre wspomnienia, ale zawsze powtarzam, że w mistrzostwach świata każda runda to nowy rozdział. Precyzja i koncentracja w pokonywaniu tych odcinków specjalnych z prawą nogą wyprostowaną niemalże cały czas musi być na najwyższym poziomie. Bez tego każdy najmniejszy nasz błąd wykorzystają konkurenci, którzy są tutaj naprawdę mocni. Do rywalizacji w Estonii przystępujemy jako liderzy klasyfikacji sezonowej w naszej klasie, ale to nam nie ciąży, a raczej motywuje do jeszcze bardziej wytężonej pracy. Dwudniowe testy pomogły mi przestawić się na zupełnie inną charakterystykę odcinków specjalnych. To jednak nie koniec naszych przygotowań. Organizator jak zawsze przygotował dla nas kilka niespodzianek i dlatego podczas zapoznania z trasą będziemy musieli porządnie odrobić zadanie domowe, a później umiejętnie korzystać ze sporządzonych notatek. Trzymacie kciuki!”

Aktualna klasyfikacja sezonowa kierowców WRC 2:

  1. Kajetan Kajetanowicz (66 punktów)
  2. Yohan Rossel (63)
  3. Nikołaj Griazin (52)
  4. Andreas Mikkelsen (51)
  5. Chris Ingram (44)
  6. Jari Huttunen (33)
  7. Sean Johnston (32)
  8. Erik Cais (22)
  9. Emil Lindholm (21)
  10. Jan Solans (19)

Fin kontra reszta świata

W kategorii Rally 1, czyli w najwyższej klasie samochodów rajdowych występujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata wystartuje jedenaście załóg, w tym wielki faworyt imprezy Kalle Rovanpera. Fin odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w karierze właśnie na estońskich szutrach. Od tego czasu reprezentant Toyoty pilotowany przez Jonne Halttunena odniósł kolejne pięć zwycięstw z czego cztery w pięciu ostatnich rajdach, dzięki czemu pewnie przewodzi w klasyfikacji kierowców. Opórcz Rovanpery pozostali kierowcy Toyoty to Esapekka Lappi, Takamoto Katsuta oraz Elfyn Evans.

Estońscy kibice tłumnie ruszą na odcinki specjalne aby dopingować swojego rodaka Otta Tanaka, startującego Hyundaiem, który na pewno włączy się do walki o najwyższe lokaty. O zwycięstwo powalczą także pozostali reprezentacji koreańskiej marki - Thierry Neuville oraz Craig Breen.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspiera Grupa LOTOS, partner strategiczny LOTOS Rally Team.