Viaplay wycofuje się z Polski. Znamy konkretną datę

Viaplay wycofuje się z Polski. Znamy konkretną datę

Logo Viaplay
Logo Viaplay Źródło:Shutterstock / T. Schneider
Viaplay nieuchronnie zbliża się do zakończenia nadawania w Polsce. Serwis „WP Sportowe Fakty” ustalił konkretną datę wycofania się nadawcy z nadwiślańskiego kraju. Inne stacje walczą o sublicencje.

Viaplay wycofuje się z Polski – tak brzmią najnowsze informacje, choć jeszcze kilka tygodni temu stanowisko skandynawskiej firmy w tej kwestii było całkowicie inne. Jednak warto zauważyć, że to jedynie doniesienia medialne, choć przedstawiciele polskiego oddziału nadawcy wydali oficjalne oświadczenie. Wkrótce powinniśmy spodziewać się kolejnych komunikatów, jednak wszystko wskazuje na to, że ustalona data jest właściwa.

Media: Poznaliśmy konkretną datę wycofania się Viaplay z Polski

Według ustaleń serwisu „WP Sportowe Fakty” Viaplay wycofa się z Polski z końcem 2023 roku. Oznacza to, że wcześniejsze doniesienia, które dotyczyły tej daty, nie były przypadkowe. Niemal pewne jest, że licencje skandynawskiego nadawcy zostaną sprzedane innym podmiotom. Zdecydowanie najłakomszym kąskiem jest Premier League, która transmitowana jest na kanałach omawianej firmy od sezonu 2021/22. Najbardziej zaciekłą walkę o powrót tych rozgrywek na swoje anteny toczy Canal+.

Warto przypomnieć jednak, że francuski nadawca posiada sublicencję na transmitowanie dwóch meczów z każdej kolejki, jednak nie są to potyczki pierwszego wyboru. Początkowo Viaplay odmawiało takiego rozwiązania, jednak po jakimś czasie zmieniono zdanie i bez większych problemów odstąpiono konkurentowi część praw. Teraz gdy skandynawski nadawca ma wycofać się z Polski, chcą wykupić całość licencji na Premier League i odzyskać rozgrywki, które jakiś czas temu mieli na wyłączność. Włodarze Viaplay zostali poproszeni o oficjalne potwierdzenie wycofania się z Polski, jednak ich odpowiedź była enigmatyczna.

– Jak wspomnieliśmy w naszym raporcie finansowym za drugi kwartał 2023 roku, Viaplay Group zainicjowała strategiczny audyt rynków międzynarodowych, na których jesteśmy obecni, w tym Polski, w ramach którego koncentrujemy się na wypracowaniu optymalnych rozwiązań, obejmujących również obszar współpracy partnerskiej. Kontynuujemy naszą działalność w Polsce, a nasi klienci mogą korzystać z pełnej oferty platformy Viaplay. O wszelkich zmianach i aktualizacjach będziemy informować na bieżąco – przekazał „WP Sportowym Faktom” PR Project Manager Viaplay, Denis Pluskota.

Czytaj też:
Akcje Viaplay spadły o 60 proc. Ostatni raport pogrążył firmę
Czytaj też:
Gdzie oglądać polskie zespoły w europejskich pucharach? Dobre wieści dla kibiców

Opracował:
Źródło: WP Sportowe Fakty