Paliwo dla sportu

Paliwo dla sportu

Piłkarska reprezentacja Polski
Piłkarska reprezentacja Polski / Źródło: East News
Grupa LOTOS to jeden z najważniejszych mecenasów polskiego sportu. Jest m.in. sponsorem głównym reprezentacji Polski. Euro, na którym wystąpią Biało-Czerwoni, stało się świetną okazją do kampanii reklamowej marki i jej produktów.

Piłkarska reprezentacja Polski w tym roku po raz drugi zakwalifikowała się do mistrzostw Europy, zajmując w eliminacjach pierwsze miejsce w swojej grupie (w Euro2012 mieliśmy zagwarantowane uczestnictwo jako współgospodarze imprezy). To sukces, o którym przez lata polscy piłkarze i kibice mogli tylko marzyć. Swoją cegiełkę dołożyła do niego również Grupa LOTOS, która m.in. poprzez sponsorowanie kadry wspiera rozwój tej najpopularniejszej dyscypliny w kraju. Współpraca z Polskim Związkiem Piłki Nożnej trwa już sześć lat i potrwa co najmniej do końca 2022 roku.

Pieniądze, które LOTOS przeznacza na sponsorowanie piłkarzy, to dobre działanie marketingowe i świetna inwestycja. Bo sponsoring sportowy po prostu się opłaca. Zwrot medialny projektu po III kwartale 2019 r. był bardzo wysoki - ponad 134 mln zł wg Pentagon Research.

Fachowcy od marketingu od dawna wiedzą, że sponsoring sportowy procentuje pozasportowymi zyskami, a sport w ogóle, w szczególności futbol, dobrze się sprzedaje i dobrze sprzedaje inne produkty. A LOTOS w ramach umowy z PZPN ma prawo nie tylko do używania tytułu „Sponsora Głównego Reprezentacji Polski” (drużyny seniorów, młodzieży U-21 oraz kobiet), ale też gwarancję udziału piłkarskiej kadry w kampaniach wizerunkowych firmy i prawo do wykorzystania wizerunku zawodników. Może także umieszczać logotyp LOTOSU na strojach treningowych reprezentacji i strojach „czasu wolnego” (dresach, kurtkach itp.) oraz eksponować markę LOTOS na stadionach meczowych i treningowych (w kraju).

To przywileje sponsora, które pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku i umacnianiu marki oraz w działaniach na rzecz wzrostu sprzedaży produktów i usług. Wspomagają też proces budowania pozytywnych relacji z otoczeniem biznesowym i społecznym firmy. A takie właśnie są biznesowe cele sponsorowania, który postawiła sobie Grupa LOTOS.

To, że sponsoring sportowy zaskarbia przychylność konsumenta, potwierdzają badania. Według ARC Rynek i Opinie, produkty firm, które sponsorują sport, kupujemy chętniej niż innych wytwórców (45 proc. pytanych w 2020 r.), a firmy sponsorujące sport oceniamy korzystniej (55 proc. ankietowanych w 2020 r.).

Eurokampania

Ogólnopolska kampania reklamowa, którą LOTOS rozpoczął przed Euro, ma kilka etapów. Już w maju w internecie i programach stacji telewizyjnych pojawił się nowy spot reklamowy Grupy LOTOS, który rozpoczął szerokozasięgową kampanię wizerunkową. Wychodząc od sportowych emocji i kibicowania piłkarzom, zwraca ona uwagę na nieustanną obecność marki obok klienta i jego potrzeb.

Kolejną odsłoną kampanii marketingowej Grupy LOTOS, związanej z piłką nożną i zbliżającym się Euro, jest konkurs, w którym nagrodami są koszulki z podpisami piłkarzy i karty paliwowe do wykorzystania na stacjach LOTOSU. Mogą je co tydzień wygrać kibice, którzy wejdą na stronę dajemyslowo.lotos.pl i prześlą słowa wsparcia zawodnikom polskiej reprezentacji. Tysiące życzeń dla piłkarzy utworzą wirtualną piłkę, która będzie budowana przez cały okres przygotowań i w trakcie Euro. Na stacjach LOTOSU trwa także piłkarska promocja dla klientów.

Kampania prezentuje gamę usług i produktów Grupy LOTOS. To m.in.: aplikacja Pay&Go (umożliwiająca bezdotykową płatność za tankowanie przy dystrybutorze), wysokiej jakości paliwa Dynamic, stacje ładowania samochodów elektrycznych funkcjonujące w ramach Niebieskiego Szlaku oraz produkty dostępne w ofercie gastronomicznej Cafe Punkt na stacjach paliw koncernu.

Wytrenować nowego Lewandowskiego

LOTOS nie ogranicza się do sponsorowania tej wielkiej piłki nożnej, czyli reprezentacji. Koncern od 2012 r. realizuje również program „Piłkarska przyszłość z LOTOSEM”, którego celem jest upowszechnianie piłki nożnej wśród najmłodszych. W programie chodzi nie tylko o odnalezienie piłkarskich talentów na miarę Lewandowskiego, czyli dzieci i młodzieży z predyspozycjami do wyczynowego uprawiania sportu, ale też popularyzacja sportu wśród najmłodszych chcących grać w piłkę na poziomie amatorskim.

Wieloletnim, metodycznym treningiem objętych jest obecnie ponad 3,5 tys. dzieci (w tym profesjonalnym szkoleniem około 400 młodych piłkarzy z największym potencjałem sportowym). W ramach Programu funkcjonuje 16 ośrodków. Jednym z nich jest powstały przy zaangażowaniu Pomorskiego Związku Piłki Nożnej UKS LOTOS Gdańsk. To klub szkolący dwa roczniki, w których większość zawodników stanowią najzdolniejsi wychowankowie.

Zawodnicy i zawodniczki mają zasilać młodzieżowe reprezentacje Polski oraz zawodowe kluby piłkarskie. Pierwsze efekty już widać. Zawodnicy, którzy jako dzieci i nastolatki ponad osiem lat temu rozpoczynali piłkarskie kariery właśnie z LOTOSEM, dziś grają w klubach Ekstraklasy i I ligi. Niektórzy dostają nawet powołania do kadry.

Jedynym z nich jest Przemysław Frankowski, który w 2012 roku w barwach Lechii Gdańsk zdobył tytuł mistrza Polski juniorów młodszych. Zespół rocznika 1995 jako pierwszy został objęty patronatem i wsparciem Grupy LOTOS, co zaowocowało w rezultacie powstaniem Programu. Dziś Frankowski jest piłkarzem reprezentacji. Z kolei Karol Fila – wychowanek klubu Żuławy Nowy Dwór Gdański, obecnie gra w obronie Lechii Gdańsk. Inny beneficjent programu – Juliusz Letniowski – obecnie jest zawodnikiem Arki Gdynia, a wcześniej grał w Lechii Gdańsk (juniorzy) i Lechu Poznań. Wieloletnim stypendystą Programu był Karol Czubak, wychowanek Jantara Ustka. Dziś wybiega na boisko w koszulce Widzewa Łódź. Gdańszczanin Kacper Urbański, od początku Programu objęty programem stypendialnym, był najmłodszym zawodnikiem w historii Lechii Gdańsk, debiutującym w rozgrywkach Ekstraklasy. Z Lechii został wypożyczony do Włoch, do Bologna U17. Stypendystą programu byli Rafał Kobryń – piłkarz z rocznika 1999, a także urodzony w 2002 roku Jakub Kałuziński, który w wieku 18 lat po raz pierwszy zagrał w rozgrywkach Ekstraklasy.

Piłka jest rodzaju żeńskiego

Od 2019 roku logo koncernu można zobaczyć również m.in. na meczach i strojach drużyny kobiecej. To rezultat umowy z PZPN, zgodnie z którą LOTOS od 2019 roku jest także Głównym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet.

Obecnie dla reprezentacji Polski kobiet rozpoczyna się nowy etap jej historii. Rozegrany w połowie kwietnia mecz towarzyski ze Szwecją był dla piłkarek początkiem przygotowań do eliminacji mistrzostw świata, które rozpoczną się we wrześniu tego roku. Był to również debiut Niny Patalon, 35-letniej nowej selekcjonerki Biało-Czerwonych, która tym samym została 14. w historii szkoleniowcem żeńskiej reprezentacji Polski.

Piłka kobieca to dla LOTOSU nie tylko reprezentacja kraju. Beneficjentami programu „Piłkarską Przyszłość z LOTOSEM” są nie tylko dzieci, ale również dwa kluby kobiece: AP LOTOS Gdańsk – występujący w najwyższej polskiej piłkarskiej klasie rozgrywek – Ekstralidze Kobiet oraz LFA Szczecin.

Mecenas polskiego sportu

Grupa LOTOS od lat sponsoruje najpopularniejsze wśród kibiców dyscypliny sportowe: piłkę nożną i skoki narciarskie, a także najważniejszy w Polsce wyścig kolarski Tour de Pologne oraz coraz popularniejsze u nas: koszykówkę, tenis i sporty motorowe.

Spółka wspiera też sportowców indywidualnych w ramach projektu „Nadzieje Olimpijskie” w takich dyscyplinach jak kajakarstwo, żeglarstwo, pływactwo, windsurfing, łyżwiarstwo figurowe. Sponsoruje też najlepszego polskiego kierowcę rajdowego Kajetana Kajetanowicza. Koncern z Gdańska pamiętając o rozwoju młodych talentów, realizuje takie projekty „LOTOS Szukamy Następców Mistrza” i „Rakiety LOTOSU”. Miliony Polaków kibicują i będą kibicować więc sportowcom wspieranym przez koncern z Gdańska nie tylko podczas Euro.

+
 0

Czytaj także