- Dworzec będzie w pełni funkcjonalny dla pasażerów na przełomie maja i czerwca. Nie uda się zakończyć remontu detali, które nie będą miały jednak wpływu na funkcjonowanie obiektu - powiedział Dariusz Blocher, prezes Budimeksu - firmy, która jest głównym wykonawcą prac remontowych wrocławskiego dworca.
Ze względów konserwatorskich nie uda się zakończyć remontu niektórych pomieszczeń przeznaczonych na działalność komercyjną. - Pasażerowie nawet nie zobaczą tych pomieszczeń, ponieważ będą zamknięte. Prace nie zostaną tam zakończone, ponieważ odsłaniając poszczególny elementy tych pomieszczeń okazało się, że należy wykonać dodatkowe prace archeologiczne i architektoniczne. Remont tych pomieszczeń powinien zakończyć się w lipcu - tłumaczył prezes Budimeksu.
Po Euro 2012 dokończone zostaną prace przy elementach małej architektury przed budynkiem Dworca Głównego, chodzi o np. stojaki na rowery, gabloty czy tablice informacyjne, a na peronach o m.in. ławki i gabloty.
PKP szacuje, że do Euro 2012 uda się wynająć około 30-50 proc. powierzchni komercyjnych na Dworcu Głównym PKP. Wiadomo, że podróżni będą mieli m.in. dostęp do bankomatów na dworcu i punktów z kawą.
Remont wrocławskiego Dworca Głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. Prace prowadzi konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed nim, peronów i wiat. Koszt inwestycji to ok. 324 mln zł.
Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je architekt królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec przebudowano, jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.sjk, PAP