Piłkarska federacja zastrzegła w umowach z miastami-gospodarzami Euro, że firmy konkurujące ze sponsorami mistrzostw nie mogą reklamować się na terenach w okolicy stadionu, strefy kibica i na trasach przejazdów kibiców. - Już wcześniej zadbaliśmy o to, żeby wszystkie nośniki reklamowe należącą do miasta nie zostały zajęte przez firmy konkurencyjne w stosunku do partnerów komercyjnych UEFA. Z jednej strony takie podmioty nie miały możliwości reklamowania się, a z drugiej zwróciliśmy się do sponsorów europejskiej federacji z propozycją umieszczenia na miejskich nośnikach swoich logotypów - wyjaśnił kierownik Biura ds. Euro 2012 Urzędu Miasta Gdańska Zbigniew Weinar.
Najbardziej spektakularna zmiana miała miejsce na stadionie w Gdańsku Letnicy, który podczas UEFA Euro 2012 będzie funkcjonował pod nazwą Arena Gdańsk. Konieczne było zdjęcie z fasady obiektu logotypu sponsora tytularnego - Polskiej Grupy Energetycznej S.A. Logotypy sponsorów europejskiej federacji oraz oznakowania mistrzostw zastąpiły dotychczasowe logotypy firm współpracujących z Lechią Gdańsk oraz innych oznaczeń stadionu.
Od 31 maja 2010 roku stadion piłkarski w Gdańsku nosi oficjalną nazwę PGE Arena Gdańsk - stosowną umowa podpisano 25 maja 2010 roku. Na jej mocy Polska Grupa Energetyczna zapłaci do 31 maja 2014 roku 35 milionów złotych. - Przewidzieliśmy taką ewentualność. Kiedy ogłaszaliśmy przetarg na sponsora tytularnego, a obiekt był wtedy w budowie, uwzględniliśmy konieczność przekazania europejskiej federacji "czystego" stadionu. Fakt, że przez niespełna dwa miesiące PGE Arena Gdańsk będzie funkcjonowała bez pierwszego członu, nie ma żadnego wpływu na wysokość i długość trwania tej umowy - zapewnił prezes Biura Inwestycji Euro Gdańsk 2012 Adam Kalata.
PAP, arb