Funkcjonariusze CBA w siedzibie Śląska Wrocław. Zaskakująca wizyta na stadionie

Funkcjonariusze CBA w siedzibie Śląska Wrocław. Zaskakująca wizyta na stadionie

Stadion Wrocław
Stadion Wrocław Źródło:Newspix.pl / TOMASZ FOLTA / PRESSFOCUS
Pod koniec marca występujący w PKO BP Ekstraklasie Śląsk Wrocław musiał zmierzyć się z… wizytą Centralnego Biura Antykorupcyjnego. O sprawie poinformował Antoni Bugajski, dziennikarz „Przeglądu Sportowego Onet”. Czego szukali ludzie z CBA?

Okazuje się, że Centralne Biuro Antykorupcyjne chciało prześledzić działania agencji marketingowej SportFive. Firma występowała wówczas pod inną nazwą, tj. Lagardere Sports Poland. A Śląsk Wrocław podpisał umowę, dzięki której sponsorem została bukmacher ForBET, widniejący m.in. na koszulkach wrocławskiego klubu.

CBA sprawdziło dokumenty w siedzibie Śląska Wrocław

Wg. Antoniego Bugajskiego z „Przeglądu Sportowego Onet” wizyta funkcjonariuszy CBA miała mieć miejsce 22 marca br. Odwiedziny rozpoczęły się od dawnej siedziby administracji Śląska Wrocław, na terenie starego stadionu przy ulicy Oporowskiej 62.

Następnie przeniesiono ją do nowego miejsca, gdzie znajduje się WKS, czyli arenę zbudowaną specjalnie na Euro 2012. Stadion obecnie funkcjonujący pod nazwą Tarczyński Arena Wrocław to aktualne miejsce, gdzie swoje mecze rozgrywają piłkarze Śląska. Wrocławianie walczą o utrzymanie w PKO BP Ekstraklasie, lawirując na granicy spadku od kilku sezonów.

Wizyta funkcjonariuszy CBA miała spokojny przebieg, a przedstawiciele klubu wykazali się pełnym zrozumieniem sytuacji. Przedstawiciele WKS przyznali w tekście Bugajskiego, że „zabezpieczono dokumentację związaną z umowami zawartymi w latach 2017-18 z firmami z branży sponsoringowej i bukmacherskiej”.

Zaskakujące rozstanie PZPN po 25 latach współpracy

Na czele wspomnianego SportFive stoi Andrzej Placzyński. Jego firma przez wiele lat (tj. od 1997 roku) współpracowała z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Ostatecznie latem 2022 roku zdecydowano się na zmiany. PZPN zdecydował się na kontrakt z Publicon Sport.

– O wyborze agencji Publicon Sport zdecydowały jej kompetencje w zakresie marketingu sportowego, doświadczony zespół i atrakcyjność oferty. Nowa umowa odpowiada wyzwaniom, jakie stoją przed naszą federacją. W kolejnych latach chcemy jeszcze bardziej otworzyć się na nowych partnerów i zbudować relacje, które przyczynią się do rozwoju piłki nożnej w Polsce – mówił po podpisaniu kontraktu z Publicon Sport prezes PZPN Cezary Kulesza.

Co ciekawe, firma zajmująca się prawami marketingowymi piłkarskiej federacji wywodzi się z Wrocławia. Wizyty funkcjonariuszy CBA akurat w siedzibach wrocławskiego Śląska nie należy jednak wiązać z tym wątkiem. Głównym powodem miała być firma SportFive.

Czytaj też:
Spór sądowy ws. reprezentanta Polski zakończony. Zapadł wyrok
Czytaj też:
Mocny komentarz o sytuacji Bartosza Salamona. „Komunikat sprytny”

Źródło: Onet.pl / "Przegląd Sportowy"