Polski Związek Piłki Nożnej w 2022 roku odbył rozmowy z nowymi firmami w celu negocjacji kontraktów sponsorskich. Celem instytucji było również przedłużenie dotychczasowych umów ze wspierającymi ją przedsiębiorstwami. Władze nie doszły do porozumienia z firmami Ustronianka, Oshee oraz T-Mobile Polska. Teraz najwyższy organ piłkarski w Polsce stracił umowę z kolejnym sponsorem.
Polski Związek Piłki Nożnej stracił umowę z Alior Bankiem
Alior Bank sponsorował Polski Związek Piłki Nożnej od 2014 roku. Instytucja sponsorowała seniorską reprezentację Polski, kadrę do lat 21, a także olimpijską reprezentację Polski w piłce nożnej. Pierwszy kontrakt zawarty pomiędzy oboma stronami obowiązywał do 2017 roku. Z uwagi na pozytywny przebieg współpracy zdecydowano się wówczas na jego przedłużenie. W I kwartale 2023 roku logo banku widniało pośród oficjalnych partnerów, którzy zostali wymienieni w oficjalnym serwisie internetowym PZPN.
W lutym br. rzecznik prasowy Polskiego Związku Piłki Nożnej Jakub Kwiatkowski poinformował, że trwają rozmowy, których celem jest przedłużenie współpracy. Żaden z przedstawicieli banku nie wypowiedział się w tej sprawie. Szybko okazało się, że do porozumienia nie doszło i Alior Bank nie jest już sponsorem PZPN-u. – Umowa sponsorska pomiędzy PZPN a Alior Bankiem wygasła z końcem 2022 roku i nie została przedłużona – powiedział Jakub Kwiatkowski w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl.
PZPN poszukuje nowego sponsora
Od sierpnia 2022 roku Polski Związek Piłki Nożnej współpracuje z agencją Publicon Sport, która ma w planach znalezienie nowego dużego sponsora, który będzie wspierać reprezentację Polski. Jakiś czas temu poinformowano o przedłużeniu kontraktów z Biedronką, a także PKN Orlen. Poza wspomnianymi firmami PZPN współpracują z STS-em, Fakro, ale też Leroy Merlin.
Z kolei w maju ubiegłego roku sponsorem strategicznym polskich piłkarzy i piłkarek została firma InPost. Poinformowano jednocześnie, że zawarta umowa z instytucją prywatną była rekordowa. Ponadto nowym sponsorem Biało-Czerwonych została firma Tarczyński, natomiast oficjalnym partnerem inszury.pl. Po dekadzie kadrę sponsorować zaczęła także firma Tyskie.
Czytaj też:
PZPN potwierdził absolutny hit! Reprezentacja Polski zagra wyjątkowy meczCzytaj też:
Prezes PZPN ogłosił kluczową decyzję o finale Pucharu Polski. Kibice będą zadowoleni