Alior: rok pełen sportowych wyzwań
Artykuł sponsorowany

Alior: rok pełen sportowych wyzwań

Ekipa pracowników Alior Banku na mecie Biegu Podhalańskiego w Nowym Targu.
Ekipa pracowników Alior Banku na mecie Biegu Podhalańskiego w Nowym Targu. Źródło: Materiał prasowy
Aż 17 wydarzeń dla całej rodziny, prawie 60 tys. km. pokonanych pieszo, biegiem, podczas spływów lub na rowerze i ponad 5 tys. uczestników – taką statystyką Alior Bank zakończył cykl sportowo-rekreacyjnych wydarzeń pod nazwą „Aktywni z Aliorem”. To pierwsza, prowadzona na tak szeroką skalę, inicjatywa banku skierowana zarówno do pracowników, jak i lokalnych społeczności.

„Aktywni z Aliorem” to cykl imprez o charakterze sportowo-rekreacyjnym, których partnerem został Alior Bank. W jego ramach instytucja zaangażowała się w kilkanaście inicjatyw społeczności lokalnych w całej Polsce. Bank postawił na współpracę z organizatorami imprez mniej znanych, ale posiadających potencjał, cieszących się dobrą opinią wśród uczestników.

– Pomysł pojawił się po sukcesie lutowego Biegu Podhalańskiego w Nowym Targu, którego byliśmy partnerem. Po tym wydarzeniu nasi pracownicy zgłosili kilkadziesiąt przedsięwzięć, z których wytypowaliśmy kilkanaście najciekawszych i postanowiliśmy je wesprzeć pod wspólną nazwą „Aktywni z Aliorem”. Chcemy zachęcać do zdrowego trybu życia i aktywnego wypoczynku w gronie rodziny i znajomych – mówi Grzegorz Olszewski, prezes zarządu Alior Banku.

Efekty przerosły nasze oczekiwania. Zarówno ze strony mieszkańców kolejnych miejscowości, jak i naszych pracowników. Wydarzenia zostały bardzo dobrze przyjęte, a frekwencja była na wysokim poziomie – dodaje.

Wydarzenia w ramach „Aktywni z Aliorem” były bardzo zróżnicowane. Poza cyklicznymi imprezami, jak Botaniczna Piątka czy Maraton Rowerowy w Charsznicy, ponad 1500 osób wzięło udział w „Terenowej Masakrze” w Bydgoszczy, podczas której uczestnicy, w tym 300 dzieci, musieli uporać się z 50 utrudnieniami takimi, jak np. pokonywanie basenów błotnych czy wspinaczka linowa.

Rozgrzewka przed „Terenową Masakrą” w Bydgoszczy.

Aktywnie i charytatywnie

Nie zabrakło także wyzwań dobroczynnych. W trakcie „Przemyskiej Piątki” udało się zebrać prawie 12,5 tys. zł na rzecz powstającego w Przemyślu Centrum Hospicyjno-Opiekuńczego „Betania” im. Św. Łazarza. Podczas V Charytatywnego Triathlonu i Paratriathlonu „Kraina Bugu” w Janowie Podlaskim gromadzono środki na zapewnienie mieszkań chronionych dla osób niepełnosprawnych. W październiku sportowi entuzjaści mogli przyczynić się do ratowania zwierząt Azji, uczestnicząc w biegu „Wild Run”, organizowanym na terenie wrocławskiego ZOO.

– Zależało nam na współpracy przy mniej znanych imprezach, organizowanych głównie w mniejszych miejscowościach. Tam zdecydowanie trudniej pozyskać dużego partnera komercyjnego, który zapewni atrakcyjne nagrody dla zwycięzców oraz dodatkowe atrakcje dla kibiców i osób towarzyszących – wyjaśnia Jarosław Rybak, dyrektor Działu Komunikacji i CSR Alior Banku.

Chcieliśmy, żeby współpraca ze znanym bankiem była dodatkową motywacją dla organizatorów. W przyszłości może im to pomóc w pozyskaniu kolejnych partnerów oraz budowie silnej marki imprezy – podkreśla.

Alior Bank partnerował także Festiwalowi Nauki Uniwersytetu Warszawskiego, podczas którego objął patronat nad wykładem specjalnym „Skąd się bierze inflacja i jak ją zwalczyć?” oraz Festiwalowi Piosenki Żeglarskiej w miejscowości Charzykowy niedaleko Chojnic. Cykl wydarzeń zamknęło „Święto Młodego Wina” organizowane przez Sandomierskie Stowarzyszenie Winiarzy.

Większość sportowych potyczek zakończyła się wręczeniem nagród pieniężnych, które ufundował Alior Bank. Dodatkowo, dla uczestników przygotowano specjalne strefy rozrywki, a w nich konkursy, gadżety i dodatkowe atrakcje.

O tegorocznych imprezach Alior Bank będzie informował za pośrednictwem swojej strony internetowej www.aliorbank.pl i mediów społecznościowych.

Źródło: Konrad Lichoń