Największymi ambasadorami tej dyscypliny sportu są nasi topowi zawodnicy – Iga Świątek, czyli pierwsza rakieta świata, brązowa medalistka olimpijska i pięciokrotna zwyciężczyni turniejów wielkoszlemowych oraz Hubert Hurkacz, czyli drugi Polak w historii w Top 10 rankingu tenisistów na świecie. Wrocławianin aktualnie plasuje się na siódmym miejscu w rankingu ATP, a tak wysoko nie był jeszcze żaden Polak. Ponadto w Tourze mamy jeszcze m.in. Magdę Linette i Magdalenę Fręch, które od lat promują tę dyscyplinę i reprezentują Polskę na arenie międzynarodowej. W 2023 roku poznanianka dotarła do półfinału Australian Open, a łodzianka w 2024 r. do czwartej rundy, co było najlepszym wynikiem wśród biało-czerwonych oraz ogromnym indywidualnym sukcesem.
Tenis i T-Mobile łączą kibiców z najlepszymi sportowymi emocjami
Podczas, gdy sukcesy tenisistek i tenisistów skutecznie popularyzują dyscyplinę, to jednak kompleksowy rozwój tej konkurencji nie byłby możliwy bez wsparcia inwestorów i sponsorów. Jednym z kluczowych patronów polskiego tenisa jest T-Mobile, który wioną 2024 roku oficjalnie zaznaczył swoje zaangażowanie w rozkwit tej dyscypliny. Marka została Partnerem Głównym cyklu turniejów LOTTO PZT Polish Tour, rozgrywanych od czerwca do końca sierpnia na kortach w całej Polsce. Współpraca została ogłoszona 22 maja podczas konferencji prasowej Polskiego Związku Tenisowego.
Działając pod hasłem „Serwujemy najlepsze emocje”, T-Mobile wsparł LOTTO PZT Polish Tour 2024, który m.in. dzięki temu partnerstwu, obejmował rekordową liczbę 14 turniejów, w tym sześciu damskich i ośmiu męskich. Marka ufundowała także nagrody T-Mobile Trophy dla najlepszej polskiej tenisistki i najlepszego polskiego tenisisty w całym cyklu, które zostaną uroczyście wręczone podczas Narodowego Dnia Tenisa 8 czerwca w Warszawie.
Co więcej, marka zaangażowała się – także jako partner główny – w największy i najważniejszy turniej tenisowy rozgrywany w tym roku w Polsce – WTA125 Polish Open. W tym przypadku T-Mobile ufundował nagrodę fair play, podkreślając swoje oddanie wartościom uczciwego współzawodnictwa nie tylko w sporcie, ale także w biznesie.
– Emocje związane ze sportem są zawsze wyjątkowe i w równie wyjątkowy sposób łączą ludzi, którzy na co dzień mogą być z zupełnie różnych światów. Podobnie działa technologia T-Mobile – łączy naszych klientów z tymi i tym, co dla nich najważniejsze. Towarzyszy im w tworzeniu własnych, szczególnych momentów i umożliwia ich zachowanie dla wspomnień. Dlatego w T-Mobile nie wahaliśmy się ani chwili. Zostaliśmy partnerem głównym WTA 125 Polish Open, bo uważamy, że nie ma nic cenniejszego niż unikalne doświadczenia. I właśnie je chcemy tworzyć z i dla naszych klientów – powiedziała Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG w T-Mobile Polska, reprezentująca firmę na konferencji.
– Z ogromną satysfakcją stwierdzam, że dzięki współpracy z T-Mobile – Głównym Partnerem Polskiego Związku Tenisowego, Głównym Partnerem LOTTO PZT Polish Tour oraz Głównym Partnerem WTA 125 Polish Open, Polski Związek Tenisowy i polski tenis już zanotowały spory rozwój. To m.in. dzięki T-Mobile zawodniczki i zawodnicy z Polski mogli zagrać w tegorocznym tourze (red. wspomniany wcześniej LOTTO PZT Polish Tour) w aż 15 międzynarodowych turniejach bez konieczności wyjeżdżania z kraju, a z możliwością zdobycia punktów rankingowych ITF na miejscu. Co więcej! Podnieśliśmy też kategorię kilku z nich – powiedział „Wprost” Prezes Polskiego Związku Tenisowego – Dariusz Łukaszewski.
– Nasze zawodniczki i zawodnicy również te zmiany dostrzegają i doceniają je. Organizowany przez nas tour to mocny produkt na europejskiej – i nie tylko – arenie tenisowej. To oczywiście również zasługa Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz marki LOTTO – dodał prezes PZT.
Zasada fair play ważna w sporcie, jak i w biznesie
7 września obchodzimy Światowy Dzień Fair Play, który ustanowiony został w 2020 roku przez Międzynarodowy Komitet Fair Play. T-Mobile wierzy, że zrównoważony rozwój biznesu jest tym samym, co zasady fair play w sporcie. Marka od dłuższego czasu realizuje strategię ESG, czyli podejmuje działania prowadzone z troską o środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny.
T-Mobile realizuje ambitne cele w obszarach: klimatu, cyrkularności, włączenia cyfrowego i różnorodności. Firma planuje do 2040 roku osiągnąć całkowitą neutralność klimatyczną, w związku z czym inwestuje w rozwiązania z dziedziny zielonej energii oraz między innymi modernizuje flotę aut, która już w 80. proc. składa się z samochodów hybrydowych lub elektrycznych.
Współpraca PZT i T-Mobile: „Razem staliśmy się silniejsi”
Podobnie w sporcie T-Mobile chce podkreślić zaangażowanie w ideę uczciwego współzawodnictwa. Dlatego marka, której kolorem rozpoznawczym jest Magenta – kolor fair play, została fundatorem Nagrody Fair Play w najważniejszym polskim turnieju WTA125 Polish Open.
Dziś trudno sobie wyobrazić życie bez technologii, dzięki której możemy się przenieść w praktycznie każde miejsce na świecie i śledzić największe i najważniejsze wydarzenia, również te sportowe. Współpraca T-Mobile z Polskim Związkiem Tenisowym podczas m.in. turniejów rozgrywanych od czerwca do sierpnia 2024 roku przyniosła wiele korzyści tym dwóm podmiotom, o czym wspomina sam Prezes Polskiego Związku Tenisowego – Dariusz Łukaszewski.
- Pragnę podkreślić, że kooperacja z tak dużym Partnerem komercyjnym, nadała PZT spory wachlarz możliwości promocji wydarzeń i tym samym mocno poszerzyło się grono odbiorców naszych działań. Razem staliśmy się silniejsi, a synergia działań jest dobra dla grona wszystkich partnerów i sponsorów PZT. Wierzę, że współpraca będzie kontynuowana, że dzięki niej jeszcze więcej polskich tenisistek i tenisistów zyska możliwości rozwoju kariery sportowej – podkreślił Prezes Polskiego Związku Tenisowego – Dariusz Łukaszewski.
Promocja tenisa w Polsce
Już niedługo, bo 8 września Polski Związek Tenisowy zorganizuje w 15 miastach w Polsce Narodowy Dzień Tenisa. Jedno z wydarzeń zorganizowane zostanie wspólnie z Miastem St. Warszawa. VII edycja tego wydarzenia odbędzie się w Rodzinnej Strefie Sportu AKTYWNEJ WARSZAWY przed Pałacem Kultury i Nauki. Do akcji włączyły się również takie miasta jak: Białystok, Bydgoszcz, Bytom, Gdańsk, Kalisz, Kraków, Łódź, Olsztyn, Poznań, Puławy, Stalowa Wola, Szczecin, Wrocław i Zielona Góra.
Najważniejszą wartością w tym organizowanym wydarzeniu jest integracja w sporcie. W wybranych miastach zostaną przeprowadzone zajęcia dla osób z szerokim spektrum niepełnosprawności.
Takie działania Polskiego Związku Tenisowego również współgrają z tym, co prezentuje na co dzień T-Mobile, który jako pierwszy operator w Polsce wprowadził pełną obsługę klientów niesłyszących oraz słabosłyszących. Operator telefonii komórkowej wielokrotnie podkreślał, że było to bardzo ważnym elementem strategii firmy. Ponadto T-Mobile stworzył kampanie edukacyjne i wzmacniające kompetencje cyfrowe, w tym inicjatywę „Pewni w sieci” dotyczącą cyberbezpieczeństwa.
Podczas Narodowego Dnia Tenisa odbędzie się także wiele paneli dyskusyjnych z ekspertami oraz będzie można wziąć udział w warsztatach w zakresie fotografii sportowej. To, co najważniejsze, Narodowy Dzień Tenisa będzie w tym roku pełen akcji charytatywnych, do których PZT zachęca wszystkich.
„Dla wielu z Was 8 września może być początkiem przygody z tenisem. To wydarzenie jest dla wszystkich, dosłownie! Dla młodszych i starszych, dla doświadczonych amatorów i dla tych, którzy po raz pierwszy chwycą rakietę w dłoń. Zapraszamy do spotkań z trenerami i instruktorami, którzy udzielą niezbędnych wskazówek każdemu i na każdym poziomie zaawansowania” – informuje Polski Związek Tenisowy na swojej stronie internetowej.