"Wszyscy jesteśmy gospodarzami". Rząd za 1 mln zł zachęca do tworzenia atmosfery na Euro

"Wszyscy jesteśmy gospodarzami". Rząd za 1 mln zł zachęca do tworzenia atmosfery na Euro

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fragment jednego z promocyjnych plakatów (fot. premier.gov.pl) 
Rządowa kampania społeczna przed Euro 2012 pod hasłem "Polacy 2012 - Wszyscy jesteśmy gospodarzami" rusza w mediach. Kampania ma zachęcić Polaków, by poczuli się odpowiedzialni za wspomnienia gości, którzy przyjadą do nas na Euro 2012.
Od piątku będzie można zobaczyć spot, w którym po Euro - jesienią 2012 r. - Włoch, Rosjanka i Irlandczyk wspominają chwile, które spędzili w Polsce. Migawki pokazują wspólne kibicowanie na ulicach polskich miast i na stadionach. Reklama będzie też emitowana w radio.

"Sukces Polski i Polaków zależy przede wszystkim od tego, w jaki sposób przywitamy zagranicznych gości i jaką atmosferę stworzymy podczas Euro 2012. Pokażmy, że Polska to piękny i otwarty kraj, do którego warto wracać. Wykorzystajmy do tego jedną z najpiękniejszych, naszych cech — gościnność. Niech nasi zagraniczni goście poczują się jak u siebie w domu" - przekonuje Centrum Informacyjne Rządu zapowiadając kampanię na swojej stronie internetowej.

"Czujcie się jak w domu"

Innym nośnikiem będą plakaty z hasłem "Feel like at home" - "Czujcie się jak w domu". Tłem są wymalowane w barwy swoich krajów twarze kibiców. Plakaty i hasło pojawią się w materiałach partnerów akcji: na stacjach benzynowych PKN Orlen, na wiaduktach nad drogami wjazdowymi do Polski, w placówkach pocztowych, na dworcach kolejowych i lotniskach.

Materiały reklamowe - plakat, ale też przypinki "Jak mogę pomóc", czy "Witamy" w różnych językach - będzie można do 30 maja zamówić przez internet (WszyscyJestesmyGospodarzami.pl). O ich dystrybucję przed Euro zadbać ma Poczta Polska.

Promocja na Facebooku

Otwarte zostaną dwa profile w Facebooku - jeden dla Polaków, a drugi dla zagranicznych gości. Na plakatach umieszczono kod QR, który po zeskanowaniu telefonem komórkowym przenosi na stronę internetową dla gości zagranicznych (PolishGuide2012.pl). W internecie otwarty zostanie też kanał internetowy WJG TV (od Wszyscy jesteśmy Gospodarzami), na którym mają pojawiać się materiały filmowe kampanii.

Kosztowało nas to milion złotych

Kampanię koordynuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ma w niej nie być elementów politycznych. Przygotowanie jej kosztowało 1 mln złotych: 500 tys. pochodziło z rezerwy budżetowej, 300 tys. z budżetu ministerstwa sportu i turystyki, a 200 tys. z Narodowego Centrum Kultury.

Polska Organizacja Turystyczna prowadzi za granicą kampanię promująca Polskę w związku ze zbliżającymi się finałami mistrzostw Europy w piłce nożnej. Ma ona zachęcać do odwiedzenia naszego kraju nie tylko podczas finałów.

Euro 2012 organizowane wspólnie przez Polskę i Ukrainę rozpocznie się 8 czerwca w Warszawie (w meczu otwarcia zmierzą się Polska i Grecja). Mecz o mistrzostwo odbędzie się 1 lipca w Kijowie.

zew, PAP