Na świecie z informacji portalu korzysta ponad 10 milionów użytkowników. Serwis wykorzystuje geolokalizację i umożliwia sprawdzanie lubionych miejsc. Idea Foursquare polega na rejestrowaniu się w miejscach, w których aktualnie jesteśmy, polecaniu ich swoim znajomym i zamieszczaniu użytecznych informacji.
Swoje konta na portalu mają m.in. Amsterdam, Seul czy Buenos Aires, które prezentują swoje atrakcje i tworzą listy promujące najciekawsze dla turystów miejsca. Użytkownicy korzystają z Foursquare planując swoją podróż, sprawdzając listy udostępniane przez miasta oraz system wskazówek przez niestworzony.
„Wśród dużych zachodnich miast, korzystanie z portalu staje się powoli standardem. My również chcemy by dzięki temu serwisowi odwiedzający nas goście odnaleźli się w mieście bez komplikacji, a dodatkowo mogli poznać miejsca, o których nie piszą przewodniki a polecają je mieszkańcy miasta" – powiedział w czwartek PAP Borys Fromberg, zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta.
Poznań promuje 46 miejsc wartych zobaczenia. Jedną z list referencyjnych jest lista związana z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej, na niej można znaleźć m.in stadion miejski, halę Arena czy tor regatowy Malta, Termy Maltańskie, strefę kibica czy zegar odliczający czas do rozpoczęcie turnieju.eb, pap