Lewandowski i Kurek u boku Nawrockiego. To nagranie podbija sieć

Lewandowski i Kurek u boku Nawrockiego. To nagranie podbija sieć

Karol Nawrocki, Robert Lewandowski
Karol Nawrocki, Robert Lewandowski Źródło: Newspix.pl / Łukasz Grochala, PAP/Piotr Nowak
W listopadzie wąsy stają się znakiem troski o zdrowie mężczyzn. To efekt kampanii Movember, do której w tym roku dołączyli m.in. znani polscy sportowcy oraz prezydent Karol Nawrocki.

Robert Lewandowski ponownie zaskoczył swoich fanów zmianą wizerunku. Po eksperymencie z platynowym blondem, napastnik FC Barcelony wrócił do naturalnego koloru włosów. Tym razem uwagę kibiców przyciągnął charakterystyczny wąs. Jak się okazuje, za tą zmianą kryje się ważna inicjatywa, a konkretnie akcja Movember.

Movember. Lewandowski i Kurek zachęcają do badań

– W sporcie uczymy się walczyć, dbać o ciało i o formę. Jednak prawdziwa siła to też troska o zdrowie. Listopad to miesiąc świadomości raka prostaty i jąder. Badania trwają kilka minut a mogą uratować życie. Zrób to dla siebie i dla swoich bliskich. Silny mężczyzna to taki, który nie boi się zadbać o swoje zdrowie – podkreśla Robert Lewandowski na nagraniu, które obiegło media społecznościowe.

W krótkim filmiku możemy zobaczyć także innych wybitnych sportowców m.in. Bartosza ZmarzlikaKubę Błaszczykowskiego, u boku których pojawili się przedstawiciele świata rozrywki – Borys Szyc oraz Robert Makłowicz.

Do udziału w akcji Movember zachęcają również polscy siatkarze. – Nie musisz być niezniszczalny, wystarczy, że będziesz odpowiedzialny – mówi kapitan polskiej reprezentacji Bartosz Kurek. Profilaktyka to nie wstyd – dodaje Tomasz Fornal, zawodnik tureckiego Ziraat Bankkart Ankara

Na koniec nagrania niespodziewanie pojawia się...Karol Nawrocki. – Odważ się, to też jest siła! – apeluje prezydent.

Movember – o co chodzi w akcji?

Listopad to czas, gdy na całym świecie królują… wąsy, To właśnie w tym miesiącu trwa akcja Movember, której celem jest zwrócenie uwagi na zdrowie mężczyzn. Nazwa pochodzi od połączenia słów „moustache” (wąsy) i „november” (listopad). Wąsy stają się symbolem troski o siebie i zachętą do rozmowy o profilaktyce.

Statystyki pokazują, że wielu mężczyzn unika rozmów o zdrowiu i zbyt późno zgłasza się do lekarza. Tymczasem wczesne wykrycie chorób, takich jak rak prostaty czy jąder, znacząco zwiększa szanse na całkowite wyleczenie. Akcja Movember przypomina, że profilaktyka może uratować życie.

Czytaj też:
Było o nim głośno na MŚ siatkarzy. Nikola Grbić go odblokował?
Czytaj też:
Tak wyglądają sportowe realia w Polsce. „Nie widzimy w sportowcach człowieka”