Wspomniane sukcesy są o tyle istotne, że Polski Związek Piłki Siatkowej i jego drużyny narodowe, były bardzo łakomym kąskiem na rynku sponsorskim. Jak poinformowano w czwartkowe (tj. 2 stycznia) przedpołudnie, od 2025 roku – co najmniej na najbliższe cztery lata – polska siatkówka zyskała nowego partnera technicznego, firmę 4F.
PZPS i 4F w jednej drużynie! Kluczowy kontrakt dla polskiej siatkówki
Nie jest tajemnicą, że 4F to polska firma, która od lat wspiera krajowy sport zarówno w tym mniejszym, ale i największym możliwym wydaniu. W tym drugim przypadku przykładami są m.in. sponsorskie zdziałania z Polskim Związkiem Narciarskim, Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki czy Polskim Związkiem Koszykówki.
Teraz przyszedł czas na siatkówkę.
– Kiedy 30 lat temu zakładałem firmę, nie marzyłem, że wraz z moimi współpracownikami będziemy projektować i szyć stroje dla największych gwiazd polskiego sportu, reprezentujących szeroki wachlarz dyscyplin, a tylko na ostatnich igrzyskach olimpijskich w Paryżu także dla pięciu związków sportowych i sześciu narodowych komitetów olimpijskich. Szczególne miejsce w naszych działaniach zajmują kolekcje, które tworzymy dla polskich sportowców, do grona, których dołączają dziś siatkarki i siatkarze. Ubieranie ich to dla nas ogromny powód do narodowej dumy i dowód na to, że polska marka jest gotowa na to, aby dostarczyć produkty najwyższej jakości, godne Mistrzów Świata i Wicemistrzów Olimpijskich – ocenił Igor Klaja, prezes Zarządu OTCF S.A. oraz założyciel marki 4F.
Dodajmy, że dotychczas siatkarki i siatkarze występowali w strojach Adidasa. Kontrakt, który obowiązuje od startu 2025 roku, będzie obowiązywał w przypadku siatkówki halowej kobiet i mężczyzn. Stroje treningowe, meczowe we wszystkich kategoriach wiekowych. Włączając w to igrzyska olimpijskie w 2028 roku.
Co istotne, jeszcze przed rozpoczęciem sezonu reprezentacyjnego, do sprzedaży trafi specjalna kolekcja kibica dla dorosłych i dzieci. Będzie ona obejmować m.in. repliki koszulek reprezentacyjnych. Szczegóły dotyczące rozpoczęcia sprzedaży będą pojawiać się w kanałach komunikacyjnych PZPS oraz 4F.
– Cieszymy się, że naszą reprezentację będzie ubierać polska marka. Ścisła współpraca 4F z Polską Siatkówką zaowocowała powstaniem kolekcji, która zarówno pod kątem projektu, jak i wykonania odpowiada najwyższym wymaganiom. Jesteśmy przekonani, że to partnerstwo przyniesie nam obopólne korzyści i wspólnie będziemy mogli świętować wiele sukcesów. Cieszymy się, że jako jedna z najlepszych siatkarskich federacji, od lat w ścisłej światowej czołówce, zyskujemy partnera, który wyszedł naprzeciw naszym oczekiwaniom: z przygotowaną specjalnie dla nas kolekcją, z podobnie dopasowanym do nas profesjonalnym podejściem oraz bezpośrednim zaangażowaniem fachowców doświadczonych w obsłudze największych wydarzeń sportowych na świecie – przyznał prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej Sebastian Świderski.
Na ostatnich igrzyskach olimpijskich (Paryż 2024) siatkówka, jako jedyny sport drużynowy, miała swoje zespoły. W stolicy Francji grali zarówno siatkarze, jak i siatkarki. W przypadku tych pierwszych, skończyło się na wicemistrzostwie olimpijskim. Panie zdołały za to znaleźć się w fazie ćwierćfinałowej.
Czytaj też:
Hubert Hurkacz z kluczowym przełamaniem! Polak dał sukces reprezentacjiCzytaj też:
Gwiazda opuszcza PlusLigę! To hitowy transfer z Polski do Włoch