Duża zmiana w kwestii praw telewizyjnych. TVP zgarnęła dwa piłkarskie skalpy

Duża zmiana w kwestii praw telewizyjnych. TVP zgarnęła dwa piłkarskie skalpy

Legia Warszawa po triumfie w Pucharze Polski
Legia Warszawa po triumfie w Pucharze Polski Źródło:Newspix.pl / LUKASZ GROCHALA/CYFRASPORT
Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl doszło właśnie do sporych zmian w kwestii praw telewizyjnych do pokazywania krajowych rozgrywek piłkarskich. TVP ma zgarnąć zarówno Puchar Polski, jak i rozgrywki na pierwszo i drugoligowym poziomie w kraju.

Nie ma łatwego życia kibic piłki nożnej w Polsce. Żeby być na bieżąco, trzeba mieć wykupionych co najmniej kilka abonamentów, wyposażonych w odpowiednie kanały telewizyjne bądź platformy streamingowe. Tak mocno rozsiane są prawa do transmisji rozgrywek lig i pucharów krajowych, zagranicznych, czy międzynarodowych.

Media: TVP przejmuje prawa do Pucharu Polski i krajowych lig

Portal Wirtualnemedia.pl przekazał wieści dotyczące zaskakujących zmian związanych z Telewizją Publiczną oraz Polsatem. Okazuje się, że w kolejnych trzech sezonach TVP będzie mieć wyłączność na transmisje Pucharu Polski. Co więcej, przy Woronicza mogą się również cieszyć z wygranych przetargów na pierwszo oraz drugoligowe krajowe rozgrywki. TVP będzie też pokazywać Ligę Kobiet oraz rozgrywki U-19.

To duży cios w stronę Polsatu. W przypadku rozgrywek o krajowy puchar, takowe gościły na polsatowych antenach nieprzerwanie od 2014 roku. Jeśli nieoficjalne wieści medialne się potwierdzą, TVP będzie miało pod względem krajowej piłki naprawdę ciekawą ofertę od sezonu 2024/25 aż do kampanii 2026/27.

Polski Związek Piłki Nożnej „za” szerszym zasięgiem futbolu

Dodatkowo Wirtualnemedia.pl przypominają o słowach Łukasza Wachowskiego, sekretarza generalnego PZPN. Widać, że piłkarska centrala mocno stawiała na dalszy rozwój krajowych rozgrywek.

– Aspekt finansowy jest rzecz jasna istotny, natomiast dla nas liczy się również zasięg, a zatem liczba gospodarstw domowych, do których dotrą rozgrywki. Dziś te produkty znajdują się na etapie budowy wartości marketingowej, odpowiednia ekspozycja przyspieszy ten proces – mówił w czerwcu 2023 roku Wachowski.

Wydaje się, że w przypadku TVP zwiększenie zasięgu, zwłaszcza przy dostępności TVP Sport również w wersji naziemnej, będzie niezwykle istotne.

Czytaj też:
Bohater meczu Rakowa Częstochowa o grze w kadrze Polski. „Boniek nie chciał…"
Czytaj też:
Pierwszy mecz i od razu gol Roberta Lewandowskiego. Zobacz trafienie Polaka

Opracował:
Źródło: Wirtualnemedia.pl