Listopad jest miesiącem szczególnym w kontekście walki z nowotworami gruczołu krokowego oraz rakiem jąder. Na ten miesiąc przypada kampania Movember, która w wolnym tłumaczeniu oznacza „wąsopad”. Zapoczątkowana pod koniec ubiegłego stulecia akcja objęła swoim zasięgiem niemal cały świat, a jej głównym założeniem jest rozpowszechnienie profilaktyki przeciwnowotworowej.
Reprezentacja Polski włącza się do akcji Movember
Do akcji włączył się także profil Łączy nas piłka, czyli oficjalny serwis PZPN, który regularnie przekazuje doniesienia z piłkarskiej reprezentacji Polski. „Często u nas śmieszki i heheszki, ale czas na kilka ważnych słów” – czytamy w poście opublikowanym na Facebooku.
Jak przypomnieli administratorzy konta, „w listopadzie mężczyźni zapuszczają dorodne wąsiska na znak solidarności, a co ważniejsze – aby rozpocząć dyskusję o profilaktyce i zachorowalności na nowotwory prostaty oraz jąder”. „Panowie, badamy się! A kadrowicze z wąsami dla przyciągnięcia uwagi!” – dodano. Do wpisu dołączono zdjęcia Jana Bednarka, Mateusza Klicha, Paulo Sousy, Roberta Lewandowskiego, Łukasza Skorupskiego, Piotra Zielińskiego i Kacpra Kozłowskiego, którym dorysowano wąsy.
Kampania Movember
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie zwrotnikraka.pl. „Szacuje się, że co 3 mężczyzna w wieku od 50 do 80 lat oraz 80% mężczyzn po 80 roku życia zachoruje na raka prostaty. Ryzyko zachorowania wzrasta wraz z wiekiem i dotyczy mężczyzn po 45. roku życia. Nowotwór ten zajmuje niezmiennie czwartek miejsce pod względem śmiertelności na świecie” – czytamy.
„Coraz więcej wiemy na temat czynników mogących wpłynąć na rozwój choroby nowotworowej, jak również na temat profilaktyki i badań profilaktycznych. To właśnie w tym celu powstała kampania Movember” – dodano.
Czytaj też:
Boniek skomentował sytuację Legii Warszawa. Wymowne słowa byłego prezesa PZPN