Iga Świątek ma za sobą udany Roland Garros. Polka po raz trzeci z rzędu triumfowała na kortach w Paryżu – tych samych, na których powalczy na przełomie lipca i sierpnia w ramach turnieju olimpijskiego. W międzyczasie czeka ją rywalizacja w Wimbledonie. Prestiżowa impreza rusza już niebawem.
Iga Światek zdominowała biznesowy ranking
Polka wycofała się ze zmagań w Berlinie, które miały jej posłużyć jako przetarcie przed turniejem w Londynie. Świątek chce być w dobrej kondycji fizycznej, by pokazać się z jak najlepszej stronie na trawie. Na Wimbledon szykują się także inne polskie tenisistki – Magda Linette i Magdalena Fręch.
Cała trójka w ostatnich latach radzi sobie skutecznie nie tylko na korcie, ale i poza nim. Świadczy o tym opublikowany przez polski „Forbes” ranking 100 najcenniejszych kobiecych marek osobistych 2024. Iga Świątek zdystansowała w nim konkurencję. Jej ekwiwalent reklamowy („wartość publikacji oraz emisji, jakie ukazały się od kwietnia 2023 r. do kwietnia 2024 r. na temat danej osoby, w przeliczeniu na powierzchnię lub czas reklamowy” – za „Forbesem”) wyniósł 1,7 miliarda złotych. W porównaniu z poprzednim rokiem Polka zanotowała wzrost o blisko 74,9 procent.
Drugie miejsce zajęła polska reżyserka Agnieszka Holland z wynikiem 468,4 mln. Podium zamknęła kolejna tenisistka – Magda Linette (409,6 mln). Fręch była trzecią sportsemnką w zestawieniu (5. miejsce). W setce najcenniejszych marek znalazły się także lekkoatletki (Natalia Kaczmarek, Ewa Swoboda, Pia Skrzyszowska), siatkarka Magdalena Stysiak, dawne reprezentantki kraju w swoich dyscyplinach (Agnieszka Radwańska, Justyna Kowalczyk-Tekieli) czy znane trenerki personalne Anna Lewandowska i Ewa Chodakowska.
Wiele sportsmenek w rankingu Forbesa
Aby znaleźć się w setce rankingu należało wygenerować ekwiwalent reklamowy w wysokości 44,3 miliona złotych.
Czytaj też:
Polski tenisista pokonał medalistę igrzysk. Ten triumf da mu wieleCzytaj też:
Iga Świątek będzie miała problem w turnieju olimpijskim. Ekspert ostrzega